کد خبر: ۱۷۸۶۰۸
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۱

رئیس صندوق توسعه از رفتار بانک‌ها انتقاد کرد و دو رهکار داد

رئیس صندوق توسعه از رفتار بانک‌ها انتقاد کرد و دو رهکار داد

رئیس صندوق توسعه از رفتار برخی بانک‌ها در مورد عدم بازپرداخت مطالبات سر رسید شده انتقاد کرد و دو رهکار برای بهبود عملکرد بانک‌ها داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی غضنفری با انتقاد از رفتار برخی بانک‌ها در مورد عدم بازپرداخت مطالبات سررسید شده، به خانه ملت گفت: هر چند استدلال برخی بانک‌ها درباره مشکلات اقتصادی برای عدم وصول مطالبات‌ از مشتریان قابل هضم است ولی نباید منابع صندوق در نزد آنان ارزش کمتری داشته باشد. انتظار می‌رود بانک‌ها کمک کنند تا منابع صندوق، بدون هیچ کاستی و با ارزش افزوده بالا در اختیار نسل‌های بعدی قرار گیرد.

وی افزود: متاسفانه این‌گونه بانک‌ها نه تنها کمکی به وصول مطالبات صندوق نمی‌کنند، بلکه چنین القا می‌کنند که می‌توان مطالبات صندوق را برای سالیان متمادی و به کرات استمهال کرد و نوعی رفتار غیراقتصادی را نهادینه می‌کنند.

این مقام مسئول در خصوص نوع همکاری بانک‌ها با صندوق توسعه ملی هم توضیح داد: خوشبختانه سطح همکاری میان صندوق و بانک‌های عامل بسیار گسترده است و منابع ارزی و ریالی صندوق به دو صورت سپرده‌گذاری و عاملیت در اختیار سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی قرار می‌گیرد.

غضنفری گفت: برای بهبود عملکرد بانک‌ها دو راهکار وجود دارد. اول اینکه با نهادسازی مناسب بتوان نوسانات قیمت ارز را بیمه کرد یا در غیر این صورت این منابع به پروژه‌هایی اختصاص داده شود که محصولات تولیدی آن‌ها صادرات‌محور بوده و ارزآوری آن‌ها مطمئن و تضمین شده باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ