کد خبر: ۱۷۸۶۱۴
۰:۱ - ۱۴۰۰/۹/۱

پیش بینی رشد پایدار بازار جهانی انرژی در سال آینده و چشم‌انداز چند صنعت
توسط شرکت اعتبارسنجی مودیز انجام شد :

پیش بینی رشد پایدار بازار جهانی انرژی در سال آینده و چشم‌انداز چند صنعت

شرکت اعتبارسنجی مودیز با اعلام رشد پایدار بازار جهانی انرژی در سال آینده میلادی ، چشم‌انداز چند صنعت را پیش بینی کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت اعتبارسنجی مودیز در جدیدترین گزارش از رشد پایدار بازار جهانی انرژی پیش بینی کرد: بازار جهانی انرژی در سال 2022 رشد با ثباتی داشته باشد . چرا که چشم‌انداز کسب درآمد شرکت‌ها به دلیل افزایش تقاضای نفت بهبود یافته اما انتظار می رود سرعت بهبود شرایط این صنعت طی 12 تا 18 ماه آینده کاهش یابد.

بر اساس این گزارش، بهبود مستمر تقاضای جهانی نفت، رشد تدریجی عرضه و شرایط قابل مدیریت هزینه، زمینه را در مقیاس کلان برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند تا درآمد را بالاتر از سطح سال 2019 حفظ کنند. بسیاری از تولیدکنندگانی که به اندازه کافی در دو سال اخبر سرمایه‌گذاری نکرده‌اند به دنبال افزایش بودجه سرمایه‌ای برای تثبیت تولید و جلوگیری از کاهش بالقوه حجم تولید هستند.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، انتظار می‌رود تقاضای نفت در سال میلادی جاری و آینده با رشد 5.5 و 3.3 میلیون بشکه ای به 99.6 میلیون در روز برسد. اوپک نیز پیش بینی کرده تقاضا در سال آینده به 100.6 میلیون بشکه در روز برسد.

انتظار می‌رود چشم‌اندازهای کسب درآمد برای شرکت های پالایش و بازاریابی (R&M) ، خدمات میادین نفتی (OFS) و شرکت‌های حفاری تا سال 2022 بهبود یابد. در حالی که درآمد بخش‌های اکتشاف و تولید نفت در تغییر چندانی نخواهد داشت.

بخش خدمات میادین نفتی در سال آینده از شتاب جریان نقدی قابل توجهی بهره خواهد برد و در آستانه افزایش بیش از 10 درصدی جریان نقدی کل نسبت به سطوح سال میلادی جاری است. شرکت‌های R&M همچنین با افزایش تقاضا و درآمد تا سال 2022 با بازگشت مصرف سوخت به سطح قبل از بحران، قدرت مالی را بهبود خواهند بخشید.

با بهبود تقاضا، قیمت نفت همچنان بالا می رود اما افزایش موارد ابتلا به کرونا در سراسر اروپا و جهان باعث شد برنت معیار بین المللی بیش از نیمی از نفت  جهان در پایان هفته جاری با 2.89 درصد کاهش به 78.89 دلار در هر بشکه برسد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ