کد خبر: ۱۷۸۶۱۳
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۱

اعمال شرایط جدید برای افتتاح حساب بانکی و توضیح دبیر کانون بانک‌ها

اعمال شرایط جدید برای افتتاح حساب بانکی و توضیح دبیر کانون بانک‌ها

شرایط افتتاح حساب بانکی با مقررات و رویه جدیدی همراه شده و دبیر کانون بانک‌ها و موسسات خصوصی در این باره توضیح داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا، پیش از این افراد با ارایه کارت ملی و در نبود آن با ارایه شناسنامه ، امکان افتتاح حساب در بانک‌ها را داشتند اما از چند روز گذشته شرایط افتتاح حساب تغییر کرده و به غیر از ارایه اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی توام با هم، ارایه مدارکی از جمله اصل سند ملک یا اجاره و کپی آن و همچنین معرفی نامه از محل کار با مهر و امضا به تعداد مدارکی که افراد برای افتتاح حساب باید ارایه دهند، اضافه شده است.

یکی از این بانک‌ها درباره دلیل درخواست ارایه سند ملک اعلام کرد با توجه به مقررات جدید، قرار بر این است افتتاح حساب مشتریان در شعبه‌های محدوده‌ محل سکونت افراد انجام شود و بحث مسافت هم مور ملاک قرار می‌گیرد .    

محمد رضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی درباره علت اعمال شرایط جدید برای افتتاح حساب گفت: مسئولیت احراز هویت مشتریان برعهده بانک‌ها گذاشته شده و برخی بانک‌ها با دریافت این مدارک و از طریق این روش ، هویت مشتریان را تشخیص و احراز می‌کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بانک‌ها با اخذ مدارک و اسناد ، وضعیت مالی مشتریان را بررسی کرده و پس از افتتاح حساب، مشتریان در سه گروه طبقه‌بندی می‌کنند و پس از آن اگر فرد چک‌هایی با ارقام بیشتر از آن ارقام صادر کند، آن چک به کمیسیون پولشویی برای بررسی‌های بیشتر منتقل می‌شود.

جمشیدی افزود: بنابراین در ابتدای افتتاح حساب، شناختی از مشتریان به دست می ‌آید تا حساب افراد بر اساس خوداظهاری رصد و گردش مالی مشکوک حساب بررسی شود .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ