کد خبر: ۱۷۸۶۱۶
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۱

سامانه جدید نقل‌ و انتقال وجوه تا سقف ۱۵میلیون تومان از ماه آینده
بانک مرکزی اعلام کرد:

سامانه جدید نقل‌ و انتقال وجوه تا سقف ۱۵میلیون تومان از ماه آینده

مدیر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی از راه اندازی سامانه جدید با هدف سهولت در استفاده از خدمات نقل‌ و انتقال وجوه تا سقف ۱۵میلیون تومان از ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، داوود محمدبیگی با اشاره به راه اندازی سامانه پل با هدف سهولت در استفاده از خدمات نقل‌ و انتقال وجوه از آذر ماه گفت: این سامانه خدمتی جدید در حوزه تراکنش‌های خرد تا سقف ۱۵میلیون تومان از طریق شماره حساب است و مشکلات کارت به کارت را در انتقال وجه ندارد. چرا که شماره‌حساب را به راحتی می‌توان در اختیار یکدیگر قرار داد.

وی افزود: در این روش ، مقدار کارمزد هم نصف میزان تراکنش با کارت به کارت است . با توجه به اینکه تسویه این تراکنش‌ها به‌صورت روزانه انجام می شود برای بانک‌ها هم این خدمت، مقرون به صرفه است. چون با توجه به بدهکار و بستانکار، منابع بین‌بانکی در همان روز تراکنش جابه‌جا می‌شود.

این مقام بانکی ادامه داد: همچنین انتقال وجه از طریق این سامانه به صورت آنی انجام می‌شود و نسبت به تراکنش کارت به کارت، امکاناتی درخصوص پیگیری تراکنش دارد. گاهی در تراکنش کارت به کارت، ممکن است پول منتقل شود ولی تراکنش ناموفق باشد و دوباره پول به حساب برگردد که در خدمت جدید، رفع شده است.

محمدبیگی گفت: تاکنون برای انتقال وجه حساب به حساب از روش ساتنا و برای مبالغ کمتر از ۵۰ میلیون تومان از پایا استفاده می شد که تسویه‌های آن به‌صورت دوره‌ای است. بنابراین سامانه پل خدمتی جدید محسوب می‌شود که از بعد بانکی بسیار شبیه خدمت ساتنا و پایا و از منظر مشتری شبیه به خدمت کارت به کارت است.

وی افزود: در حال حاضر اگر مشتری بخواهد مبلغی کمتر از ۱۵میلیون تومان را از حسابی به حساب دیگر منتقل کند به غیر از پایا و کارت به کارت راه‌حل دیگری ندارد. خدمت جدید از طریق همراه‌بانک، اینترنت‌بانک و مراجعه حضوری در شعبه ارائه خواهد شد و در آینده می‌توان از طریق بانک‌ها در اختیار فین‌تک‌ها قرار داده شود.

محمدبیگی ادامه داد: اگر مشتری بخواهد به‌ صورت غیرحضوری از این خدمت استفاده کند بر اساس ساز و کار استفاده از خدمات اینترنت‌ بانک و موبایل‌بانک ، یک کد پیامکی برای اخذ تاییدیه از مشتری ارسال خواهد شد. برای استفاده از سامانه جدید، محدودیتی درباره شماره حساب و بانک‌ها وجود ندارد و مشروط بر اینکه حساب مبدأ و مقصد مشکلی از بابت انتقال وجه همچون مسدود نبودن حساب، نداشته باشند، می‌توان تراکنش را انجام داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ