کد خبر: ۱۷۸۶۲۴
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۱

مقایسه ارزش مالی لیگ فوتبال ایران با چندکشور+ وضعیت تیم ها و چند بازیکن

مقایسه ارزش مالی لیگ فوتبال ایران با چندکشور+ وضعیت تیم ها و چند بازیکن

ارزش مالی لیگ فوتبال ایران با چند کشور در فصل ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به همراه وضعیت سه تیم اول و گران به همراه چند بازیکن ، اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ترانسفر مارکت (مستندترین منبع اقتصادی فوتبال جهان در ارزش گذاری بازیکنان ، تیم‌ها و لیگ‌های دنیا ) در تازه‌ترین ارزش‌ گذاری بازیکنان لیگ برتر در فصل ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ اعلام کرد: با اتمام پنجره نقل و انتقالات تابستانی در لیگ برتر فوتبال ایران ، ارزش تیم استقلال با رشد حدود یک میلیون یورویی ، ۱۰۸.۹ میلیون یورو تخمین زده شد.

بر اساس این گزارش، ارزش کلی لیگ برتر ایران با حضور ۴۴۹ بازیکن حدود ۱۰۰ میلیون یورو تخمین زده می‌شود که رقم بالایی نیست. چرا که لیگ ستارگان قطر با ۳۳۶ بازیکن ۱۵۲ میلیون یورو می‌ارزد. جی‌لیگ ژاپن با ۵۵۲ بازیکن ۲۷۷ میلیون یورو  و کی‌لیگ کره‌ جنوبی با ۴۳۳ بازیکن، ۱۵۰ میلیون یورو ارزش دارد.

رتبه دوم را سپاهان با ارزش تیمی ۱۰.۱ میلیون یورو در اختیار دارد و پرسپولیس با ۹.۷ میلیون یورو در این جدول روی پله سوم ایستاده است. سرخ پوشان در پایان لیگ نوزدهم با ۱۹.۲ میلیون یورو ارزش تیمی، گران‌ترین باشگاه ایران بود اما طی چند ماه خروج چند بازیکن موثر و افت ارزش سایر بازیگنان ، کاهش ۱۰میلیون یورویی ارزش این تیم را به‌ دنبال آورد.

علیرضا بیرانوند در ترانسفرمارکت دو میلیون یورو ، مهدی ترابی ۱.۲ ، شجاع خلیل‌زاده و علی علیپور هم ۸۰۰ هزار یورو ارزش گذاری شده که همگی از پرسپولیس جدا شده‌اند.

گران‌ترین بازیکن لیگ بیستم هم شیخ دیاباته است که ۲.۴ میلیون یورو ارزش‌گذاری شد. یعنی ۵۰۰ هزار یورو کمتر از کل تیم ماشین‌سازی ! احسان حاج‌صفی هم با یک میلیون یورو در رده دوم و احمد نوراللهی، آیاندا پاتوسی و کی‌روش استنلی با ارزش ۸۰۰ هزار یورو در رده های بعدی قرار دارند.

از بین لژیونرهای ایرانی سردار آزمون ۲۰ میلیون یورو ارزش‌گذاری شده و سون هئونگ‌مین ستاره کره‌ای تاتنهام با ارزش ۶۴ میلیون یورویی ، گران‌ قیمت‌ترین بازیکن آسیا به‌ شمار می‌آید. وی فعلا در فصل جدید لیگ برتر انگلستان با ۸ گل در صدر قرار دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ