کد خبر: ۱۷۸۶۴۳
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۹/۱

باعث و بانی التهاب بازار خودرو معرفی شد : وزارت صنعت
از زبان عضو هیات رئیسه مجلس:

باعث و بانی التهاب بازار خودرو معرفی شد : وزارت صنعت

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه دلیل التهاب بازار خودرو انتشار اخبار متفاوت درباره نحوه قیمت گذاری است، گفت: التهاب بازار ناشی از بی ثباتی سیاست های وزارت صنعت است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن دهنوی درباره نابسامانی بازار خودرو به خانه ملت گفت: التهاب بازار خودرو ناشی از بی ثباتی در سیاست های اعلامی وزارت صنعت است که در ابتدا اعلام کرد شورای رقابت نقشی در قیمت گذاری خودرو نخواهد داشت و خودروسازان بهای خودرو را تعیین می کنند. سپس تغییر نظر داد و مطرح کرد ستاد تنظیم بازار ، مسئول قیمت گذاری خودرو خواهد بود.

وی افزود: در شرایطی که بازار هر روزه اخبار متناقضی از نحوه قیمت گذاری می شنود، تلاطم و بی ثباتی امری طبیعی است که در اثر این امر بخش زیادی از مردم طی هفته گذشته متضرر شدند.

این نماینده مجلس ادامه داد: وزارت صنعت، برنامه و راهبرد درستی ندارد و مدیریت درستی نیز اعمال نکرده است. این وضعیت موجب افزایش بی رویه قیمت پرایدی شده که از نظر بدیهی ترین و اولیه ترین کیفیت ها و استانداردها  نیز رضایت مردم را تامین نمی کند و این ظلم به مصرف کنده است.

دهنوی با بیان اینکه ریشه التهاب بازار را باید در خودروسازی ها و وزارت صنعت جستجو کرد، گفت: لابی های خودروسازان در این وضعیت موثر است و بهره وری پایین خودروسازان را که موجب زیان انباشته آنها شده، نباید با پولی که از جیب مردم برداشته می شود، جبران کرد.

وی با توضیح اینکه مصرف کننده نباید خسارتی که مقصر اصلی آن بهره وری پایین خودروسازان با وجود بازار انحصاری است را پرداخت کند، افزود: اگر وزارت صنعت به دنبال ساماندهی بازار است باید بهره وری خودرسازان را افزایش دهد نه اینکه خودروسازان زیان انباشته تولید کنند و برای جبران این زیان، قیمت خودرو افزایش یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ