کد خبر: ۱۷۸۸۷۵
۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۹/۷

نتیجه رشد ۲۰۰ درصدی تورم و گرانی۴۰۰ درصدی خودرو : جهش ۷ برابری زیان
عضو هیات رئیسه مجلس اعلام کرد:

نتیجه رشد ۲۰۰ درصدی تورم و گرانی۴۰۰ درصدی خودرو : جهش ۷ برابری زیان

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: در برابر رشد ۲۰۰ درصدی تورم سه ساله، بهای خودرو بیش از ۴۰۰ درصد رشد کرد اما زیان ایران خودرو و سایپا هم ۷ برابر شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن دهنوی به خانه ملت گفت: از آذر ۹۶ تا آذر ۹۹ قیمت تیبای صندوق دار حدود ۴۰۰ درصد رشد داشت اما براساس آمار بانک مرکزی تورم ۲ برابر شده که نشان می دهد در برابر رشد ۲۰۰ درصدی تورم، بهای خودرو بیش از ۴۰۰ درصد رشد کرده است.

وی افزود: مجموع زیان انباشته خودروسازان در پایان سال ۹۶ حدود ۱۱.۶ هزار میلیارد تومان بود اما در پایان ۶ ماه نخست سال جاری به ۸۳ هزار میلیارد تومان رسید که این یعنی زیان انباشته خودروسازان طی ۳.۵ سال حدود ۷ برابر شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: صنعت خودرو از یک سود با زیان حدود ۸۰ هزار میلیارد تومانی روبرو است و از سوی دیگر قیمت خودرو تحویلی به مشتری حدود ۵ برابر شده و آن هم در شرایطی که بازار در انحصار خودروسازان داخلی بوده و حمایتی بی چون و چرا از خودروساز و قطعه سازان که تبدیل به بخشی از مافیای خودرو شدند، صورت می گیرد.

به گفته دهنوی مردم ناچارند خودرو بی کیفیت را چند برابر ارزش واقعی خریداری کنند. همچنین در چند هفته گذشته که اوج نوسان بازار خودرو بوده، خبری از وزیر صنعت نبود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ