کد خبر: ۱۷۹۰۷۴
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۱۳

توافق اوپک‌ پلاس برای افزایش روزانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ و تعیین زمان بعدی
در آخرین جلسه رخ داد :

توافق اوپک‌ پلاس برای افزایش روزانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ و تعیین زمان بعدی

نتیجه آخرین جلسه اوپک‌پلاس با توافق افزایش روزانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ در ژانویه و تعیین زمان نشست بعدی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز ، نتیجه آخرین جلسه ۲۳ کشور عضو اوپک‌پلاس با توافق در مورد افزایش روزانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ در  ژانویه (دی – بهمن) همراه شده که بدون توجه به برداشت کشورهای مصرف کننده بزرگ از ذخایر نفت خام استراتژیک است.

براساس این گزارش، احتمال دارد در صورت اتفاق غیرقابل پیش‌بینی و مازاد عرضه در بازار نفت ، نشست فوق العاده ایی هم برگزار شود اما نشست بعدی این ائتلاف چهارم ژانویه ( ۱۴ دی‌ماه) تعیین خواهد شد .

تأکیدات نشست کشورهای تولیدکننده نفت عضو اوپک و غیر اوپک شامل این موارد است:

۱. تصمیم دهمین نشست وزیران کشورهای عضو و غیر عضو اوپک (۱۲ آوریل ۲۰۲۰) که پس از آن در نشست‌های بعدی از جمله در نوزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس (۱۸ ژوئیه ۲۰۲۱) هم تأیید شده بود، مورد تأکید قرار گرفت.

۲. برنامه تسهیل توافق کاهش تولید و سازوکار تعدیل ماهانه تولید - که در نوزدهمین نشست وزیران اوپک پلاس تصویب شده بود - دوباره تأیید و بر اساس آن مقرر شد مجموع عرضه ماهانه اوپک‌پلاس در ژانویه ۲۰۲۱ نیز ۴۰۰ هزار بشکه در روز و بر اساس جدول تعیین شده افزایش یابد.

۳. موافقت شد این نشست برای بررسی تحولات بیشتر ویروس همه‌گیر کرونا ادامه یابد و به نظارت دقیق بر بازار ادامه دهد و در صورت نیاز به سرعت مقدار عرضه را تعدیل کند.

۴. به‌دلیل درخواست کشورهای خاطی در رعایت سهمیه کاهش تولید، فرصت ایجادشده برای جبران تخطی‌ها تا پایان ژوئن ۲۰۲۱ تمدید شد. کشورهای خاطی باید برنامه‌های جبرانی خود را بر اساس بیانیه پانزدهمین نشست وزارتی اوپک و غیر اوپک ارائه دهند.

۴. بر اهمیت حیاتی پایبندی کامل به سهمیه تولید اعضا و ساز و کار جبران تخطی‌ها دوباره تاکید شد.

۵. مقرر شد بیست‌وچهارمین نشست مشترک وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک (اوپک‌پلاس) چهارم ژانویه ۲۰۲۲ (۱۴ دی‌ماه ۱۴۰۰) برگزار شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ