کد خبر: ۱۷۹۰۹۲
۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۹/۱۳

عرضه اولیه پترو پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه ای پس از احداث با سرمایه‌گذاری دولت

عرضه اولیه پترو پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه ای پس از احداث با سرمایه‌گذاری دولت

طرح پترو پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای شهید سلیمانی با پیشنهاد سرمایه‌گذاری دولت و واگذاری سهام بعد از راه اندازی، قرار است در بندرعباس احداث شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد اوجی وزیر نفت در توییتر از احداث پتروپالایشگاهی با نام سردار سلیمانی خبر داد که این پروژه پتروپالایشگاه 300 هزار بشکه‌ای شهید سلیمانی طبق طرح مطالعاتی که در معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در حال بررسی بوده و قرار است در بندرعباس و حوالی پالایشگاه ستاره خلیج فارس احداث شود.

براساس این گزارش، خوراک این طرح از خط لوله گوره به جاسک تأمین خواهد شد و مجموع سرمایه‌گذاری این ابرپروژه پتروپالایشگاهی در حدود 8 تا 10 میلیارد دلار برآورد شده است.

هنوز بررسی های جزئیات محصولات تولیدی این طرح پتروپالایشگاهی، تکمیل نشده اما آنچه نهایی شده استفاده از فناوری روز جهان برای ساخت یک پتروپالایشگاه پیشرفته در جنوب ایران است.

یکی دیگر از مسائل مهم قابل توجه در بررسی‌های وزارت نفت برای احداث این پروژه، طرح پیشنهاد سرمایه‌گذاری دولت برای تأمین بخشی از سرمایه مورد نیاز آن و واگذاری سهام بعد از احداث این پترو پالایشگاه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ