کد خبر: ۱۷۹۱۱۲
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۱۴

درج برچسب معافیت مالیات بر ارزش‌ افزوده ۹ درصدی اجباری شد
رئیس سازمان امور مالیاتی :

درج برچسب معافیت مالیات بر ارزش‌ افزوده ۹ درصدی اجباری شد

رئیس سازمان امور مالیاتی از الزام تولید کنندگان به درج برچسب معافیت مالیات بر ارزش‌ افزوده ۹ درصدی خبر داد و گفت: متخلفان مشمول جریمه‌ دو برابر مالیات و عوارض می شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، داود منظور طی نامه‌ای به غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ، جزئیات اجرای تبصره دو جز ۱۷ بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده که از ۱۳ دی عملیاتی می‌شود را اعلام کرد که طبق آن تولیدکنندگان یا عرضه‌کنندگان کالاهای موضوع این بند از قانون، مکلف بوده برچسب معافیت از مالیات بر ارزش افزوده را روی بسته‌بندی کالاها درج کنند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر آنکه تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالاهای معاف باید برچسب معافیت از مالیات بر ارزش افزوده را از تاریخ اجرای قانون، روی بسته‌بندی کالاها درج کنند به هنگام عرضه، مجاز به دریافت مالیات و عوارض ارزش افزوده از کالاها و خدمات معاف نیستند و در صورت تخلف نه تنها باید مالیات و عوراض دریافتی را عودت کنند، بلکه مشمول جریمه‌ای معادل دو برابر مالیات و عوارض دریافت نیز می‌شوند که غیر قابل بخشش است.

همچنین اتاق اصناف ایران به واحدهای صنفی طلا، جواهر و پلاتین اعلام کرد: با توجه به اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی ماه، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده طلا، جواهر و پلاتین از مشتریان دریافت شود .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ