کد خبر: ۱۷۹۱۱۶
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۱۴

سامانه پرداخت ارزهای ملی در ایران و روسیه آغاز بکار کرد
رئیس شورای تجاری :

سامانه پرداخت ارزهای ملی در ایران و روسیه آغاز بکار کرد

رئیس شورای تجاری روسیه و ایران در اتاق بازرگانی از آغاز به کار سامانه پرداخت با ارزهای ملی در ایران و روسیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولادیمیر اوبیدنوف با اشاره به راه اندازی سامانه پرداخت با ارزهای ملی در ایران و روسیه به ایرنا گفت: روش کلیرینگ پرداخت ها با ارزهای ملی بین کارفرمایان ایرانی و روسی آغاز بکار کرده است. در این فرایند ، خریدار ایرانی کالای ساخت روسیه را با ارز ملی (ریال) و خریدار روس نیز در روسیه کالای ایرانی را با روبل خریداری می کند. تاکنون بیش از ۱۰ میلیون دلار با این روش خرید و فروش شده است. 

وی ادامه داد: در شرایط تحریمی این روش بسیار مهم است و چشم انداز مثبتی برای توسعه فعالیت وجود دارد . مانع عمده توسعه آن عدم آگاهی تاجران ایرانی از وجود چنین سامانه ای است.

ابتکار دیگر این مرکز "آوت سورسینگ" شرکت های روسی در فعالیت های تجاری با شرکت های ایرانی است که در آن طرف روسی مسئولیت ارائه خدمات برای معاملات با طرف ایرانی را برعهده می گیرد. برون‌ سپاری یا آوت سورسینگ به فرایندی گفته می‌شود که یک شرکت از طریق آن انجام برخی وظایف تجاری را به یک مجموعه بیرونی واگذار می‌کند. این روش به تولید کنندگان روسی کمک می کند به دلیل تجارت با ایران، تحت تحریم  کشورهای غربی قرار نگیرند. 

به رغم مشکلات ناشی از همه گیری کرونا ، تحریم ها و عدم دسترسی بانک های ایرانی به سوئیفت، مبادلات بازرگانی ایران و روسیه در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی، ۴۰ درصد افزایش یافت و به ۲.۵ میلیارد دلار رسید. در سال جاری هم ، صادرات ایران به روسیه از مرز یک میلیارد دلار گذشت و صادرات روسیه به ایران نیز در حال افزایش است.  

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir  

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ