کد خبر: ۱۷۹۲۱۳
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۱۶

صاحبان املاک لوکس فقط ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند / خانه های خالی صفر !
در ۷ ماه :

صاحبان املاک لوکس فقط ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند / خانه های خالی صفر !

طی ۷ ماه سال جاری ، صاحبان املاک لوکس فقط ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند و هیچ درآمدی هم از مالیات خانه های خالی به دست نیامد !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر با بررسی آمار مالیات ستانی دولت از ابتدای سال تا پایان مهر، می‌توان مصادیقی آشکار از بی عدالتی در عملکرد سازمان امور مالیاتی مشاهده کرد. طی این مدت کارکنان دولتی و بخش خصوصی در مجموع دو هزار میلیارد تومان مالیات حقوق را پرداخت کردند اما ثروتمندان از پرداخت کامل مالیات دارایی‌ها سرباز می زنند.

بر اساس این گزارش، طی این مدت ،مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس تنها ۸۰۰ هزار و ۱۴۶ میلیون تومان و مالیات بر خانه‌های خالی صفر بود که حاکی از کم کاری سازمان امور مالیاتی است.

مالیات اشخاص حقوقی یکی دیگر از درآمدهای پایدار دولت است که در دولت‌های مختلف به آن توجه ویژه‌ای شده و سهم پررنگی در مالیات‌های وصولی دارد.

عملکرد سازمان امور مالیاتی در سال جاری نشان می‌دهد در حالی که مالیات‌های مستقیم ۹۹ هزار میلیارد تومان و یا مالیات بر کالاها و خدمات ۶۷ هزار میلیارد تومان برای دولت درآمد به همراه داشته، مالیات اشخاص حقوقی تنها ۶ هزار میلیارد تومان وصولی داشته که حاکی از فرار شرکت‌ها و سازمان‌ها از پرداخت مالیات است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ