کد خبر: ۱۷۹۶۷۲
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۲۸

برنامه ۹ محوره وزارت صنعت در حوزه خودرو با خروج برخی محصولات از قیمت‌گذاری
وزیر اعلام کرد:

برنامه ۹ محوره وزارت صنعت در حوزه خودرو با خروج برخی محصولات از قیمت‌گذاری

وزیر صنعت از انتشار برنامه ۹ محوره در حوزه خودرو در اوایل هفته آینده خبر داد و گفت: قیمت‌گذاری محصولات روش‌های مختلفی دارد و برخی مشمول نرخ گذاری نیستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا فاطمی امین در حاشیه جلسه ارائه برنامه های کوتاه و میان مدت وزارت صنعت برای توسعه سرمایه گذاری گفت: سه بسته سرمایه گذاری دی ماه آماده خواهد شد و شامل واگذاری پنج یا شش معدن است.

وی افزود: ۱۰ هزار معدن وجود دارد که ۵۰ درصد آنها فعال نیستند. دلایل عدم فعالیت ممکن است اقتصادی نبودن، مشکل تامین ماشین آلات، اهلیت نداشتن سرمایه گذار و غیره باشد.

این مقام مسئول از انتشار برنامه وزارت صنعت با ۹ محور در حوزه خودرو، اوایل هفته آینده خبر و ادامه داد: در این برنامه راهبردها و سیاست های صنعت خودرو مشخص می‌شود. قیمت‌گذاری هم روش‌های مختلفی دارد. برخی از محصولات مشمول قیمت‌گذاری نیستند.

فاطمی امین عنوان کرد: موانع حوزه صادرات شناسایی و مقررات مورد نیاز نیز ابلاغ شده است. در مورد سرمایه گذاری خارجی نیز جلسه محدودی برگزار و از بخش‌های مختلف درخواست شد، موانع این حوزه را اعلام کنند تا مقررات مورد نیاز تدوین و تصویب شود.

وی درباره اصلاح ساختار وزارتخانه توضیح داد: سال ۹۰ وزارت صنایع و معادن و بازرگانی با یکدیگر ادغام شدند. طی ماه‌های اخیر اقداماتی با تعامل سازمان امور استخدامی انجام که در نتیجه جزئیات ساختار جدید وزارت صنعت مشخص شد. در ساختار جدید اولویت‌ها دیده می‌شود. بطور مشخص یکی از اولویت‌ ها ماشین آلات و تجهیزات است که ارزش افزوده بالایی دارند.

وزیر صنعت از ارائه ۴۰۰ فرصت سرمایه گذاری از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری به عموم مردم خبر داد و گفت: یکی از دلایلی که سرمایه‌گذاری‌ها در دچار مشکل می‌شوند این است بدون توجه به اولویت‌های صنایع، نبود آمایش سرزمین، مشخص نبودن مسیر تامین مالی، نبود هماهنگی بین نهادهای حاکمیتی و غیره سرمایه‌گذاری شده است.

فاطمی امین اضافه کرد: قبل از اجرای این ۴۰۰ پروژه آنها را در اختیار تحلیلگران سرمایه گذاری قرار داده تا اطمینان حاصل شود، اقتصادی هستند. البته اکثر این پروژه‌ها از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری فعال خواهد شد که بر دقیق و درست اجرا شدن آن تاکید می‌ شود. برای جلب اعتماد و مشارکت مردم در سرمایه گذاری باید به دو نکته توجه شود. نکته اول اینکه سرمایه گذاری که در آن سهام عرضه می شود به اندازه کافی بازدهی داشته و اقتصادی باشد. نکته دوم اینکه شرکت‌ها و بنگاه‌های معتبری که می‌تواند تداوم سرمایه‌گذاری را تضمین کنند پذیره‌نویسی و سهام عرضه کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هم اندیشی با شرکت‌های تامین سرمایه تصریح کرد: از ماه جاری معادن دارای سود آوری مناسب با این شرط که بخشی از سهام معدن به مردم واگذار شود به مزایده گذاشته می شود. تاکنون یک معدن در زابل به مزایده گذاشته شده و در دی و بهمن ماه هم هر کدام سه معدن دیگر مزایده گذاشته خواهد شد. در حوزه سرمایه گذاری معادن، دارایی قابل ارزش‌گذاری در دسترس است و مردم هم تجربه مثبتی دارند و پیش بینی می‌شود استقبال از آن صورت گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ