کد خبر: ۱۷۹۷۰۸
۰:۰ - ۱۴۰۰/۹/۲۹

گرانی خودرو بی منطق بوده و مجلس منتقد است
عضو کمیسیون صنایع:

گرانی خودرو بی منطق بوده و مجلس منتقد است

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نسبت به قیمت فعلی خودروها منتقد هستند و منطق افزایش قیمت خودرو برای مجلس روشن نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا سلیمی ضمن انتقاد از افزایش اخیر 0 تا 18 درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به تسنیم گفت: اعضا کمیسیون صنایع و معادن مجلس نسبت به قیمت فعلی خودروها منتقد هستند و منطق افزایش قیمت‌ها برای مجلس روشن نیست.

وی با بیان اینکه علت افزایش قیمت خودرو مشخص نیست، افزود: به نظر می‌رسد خودروسازها باید هزینه ها را کاهش دهند و این هزینه‌ها از جیب مردم برداشته نشود. بین قیمت خودروسازان و بازار تفاوت معناداری وجود دارد. آیا با افزایش قیمت خودرو در کارخانه این فاصله قیمت کارخانه و بازار کم شد؟ آیا جیب دلال ها کمتر پر می‌شود؟

این عضو کمیسیون صنایع ادامه داد: قابل پذیرش است که به هر حال قیمت مواد اولیه افزایش داشته و این تاثیر را بر قیمت تمام شده خودرو می‌گذارد ولی واقعیت این است که برخی هزینه‌ها را خودروسازان می‌توانند مدیریت کنند. همچنین کلیه حلقه‌های خرید قطعات و مواد اولیه و فولاد باید شفاف شود.

سلیمی در توضیح راهکاری برای کاهش قیمت خودرو گفت: با واردات مدیریت شده خودرو فناوری، انحصار شکسته ، کیفیت افزایش و قیمت‌ها تعدیل می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام3


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ