کد خبر: ۱۷۹۷۵۵
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۹/۲۹

فروش نفت ایران نسبت بیشتر شد / امکان تهاتر با خارجی ها
مدیر عامل شرکت ملی نفت :

فروش نفت ایران نسبت بیشتر شد / امکان تهاتر با خارجی ها

مدیر عامل شرکت ملی نفت با اعلام افزایش فروش نفت نسبت به ماه‌های گذشته گفت: هر مجموعه‌ای که شرایط لازم را داشته باشد، می‌تواند نفت خرید و فروش کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن خجسته مهر با اشاره به افزایش فروش نفت نسبت به ماه‌های گذشته به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برنامه‌هایی برای افزایش ظرفیت تولید گاز با اولویت توسعه ۱۱ پارس جنوبی در دستور کار قرار دارد و سال آینده بخشی وارد مدار تولید خواهد شد.

وی افزود: اولویت بعدی، توسعه میدان گازی کیش است. همچنین ۱۰ طرح ضربتی برای افزایش ظرفیت ۱۳۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی شروع شده و مناقصات آن در حال برگزاری است. هدف گذاری شرکت برای ۸ سال آینده ، رسیدن به ظرفیت تولید ۱.۵ میلیارد متر مکعب گاز است. قرارداد سوآپ گازی از ترکمنستان هم توسط شرکت ملی گاز ایران در حال نهایی شدن است.

این مقام مسئول ادامه داد: تمام تلاش رفع مشکل تامین گاز در زمستان است اما نباید اجازه داد به صورت لجام گسیخته و غیر بهینه هدر رود . بلکه باید برای توسعه صنایع و صادرات استفاده شود. فروش نفت تابع ضوابط و مقرراتی در بحث ملی و بازاریابی است. هر مجموعه‌ای که شرایط لازم را داشته باشد، می‌تواند نفت خرید و فروش کند.

خجسته مهر گفت: گاز‌های مشعل در میدان پارس جنوبی بزودی جمع آوری می شود که ۱۰۰ میلیون دلار برای آن سرمایه گذاری در نظر گرفته شده و برای مشارکت بخش‌های مختلف در این طرح ها مناقصه برگزار خواهد شد. تهاتر نفت با شرکت‌های خارجی هم برای ساخت مسکن با هر خدمات و ساز و کاری قانونی امکان پذیر است. مذاکرات در این خصوص در حال انجام بوده و به محض نهایی شدن، شرکت ملی نفت آماده اجرای تعهدات قانونی در این زمینه است.

وی درباره سهم نفت در بودجه سال آینده هم توضیح داد: این موضوع در مجلس در حال بررسی بوده اما سهم ۱۴.۵ درصدی شرکت ملی نفت از بودجه و رابطه مالی این شرکت با دولت، همچنان تغییری نکرده است. تغییر اساسنامه شرکت نهایی شده و ۳ شرکت دیگر وزارت نفت هم درحال جمع بندی و نهایی شدن هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ