کد خبر: ۱۷۹۹۵۹
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۵

هشدار و نگرانی صندوق بین‌المللی پول به آینده خطرناک رمزارزها
با تکیه بر مواضع نهاد تنظیم‌کننده مالی بریتانیا اعلام شد:

هشدار و نگرانی صندوق بین‌المللی پول به آینده خطرناک رمزارزها

صندوق بین‌المللی پول با تکیه بر مواضع نهاد تنظیم‌کننده مالی بریتانیا ، نسبت به آینده رمزارزها ، ابراز نگرانی کرد و هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ ، ایوان پاپاژورگیو معاون صندوق بین‌المللی پول در خصوص آینده بازار رمزارزها اعلام کرد: سیستم ارز رمز نگاری‌ شده به‌طور قابل‌توجهی رشد کرده است. این فرآیند انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی را نشان می‌دهد اما یکی از مشکلات این است که بسیاری از افراد و موسسات مالی معامله گر این دارایی‌ها ، عملکرد قوی ندارند و مشتریان در خطرند و افشا و نظارت کافی نیست .

علاوه بر این دارایی‌های رمزارز، شکاف داده‌ ایجاد می‌کنند و می‌توانند درهای ناخواسته را برای پولشویی و همچنین تامین مالی تروریسم باز کنند . به همین دلیل نهادهای دیگر خواستار اقدامات بیشتر برای ایمن‌تر کردن این سرمایه‌گذاری‌ها شدند.

ارزهای رمزنگاری‌شده می‌توانند تفرقه‌انگیز باشند. برخی استدلال می‌کنند آینده پول هستند و برخی دیگر استدلال‌های مشکوک‌تری درباره ریسک‌ها ارائه می‌کنند.

FCA نهاد تنظیم‌کننده مالی بریتانیا درباره ارتباط رسانه‌های اجتماعی و سرمایه‌گذاری ارزهای رمزنگاری‌شده هشدار داده که اینفلوئنسرها معمولا از کلاهبرداران پول می‌گیرند تا به آنها کمک کنند و توکن‌های جدید را بر اساس حدس و گمان جمع‌آوری کنند.

چارلز راندل رئیس FCA گفت: برخی از اینفلوئنسرها، کوین‌هایی را تبلیغ می‌کنند که اصلا وجود ندارند. به‌دلیل جدید بودن این فناوری، معلوم نیست در یک چرخه مالی کامل چه اتفاقی خواهد افتاد. به سادگی نمی‌شود فهمید این داستان چه زمانی و چگونه به پایان می‌رسد. طبق هر گمانه‌زنی، ممکن است پایان خوبی نداشته باشد.

به گفته یک متخصص، ارزهای رمزنگاری اغلب در کنار پست‌ها تبلیغ می‌شوند که سبک زندگی پر زرق و برق را به‌کار گیرند و این ارتباط برای جوانان بسیار خطرناک و مضر است. سیاستگذاران باید به تبلیغات ارزهای رمزنگاری‌شده نگاه کنند و مطمئن شوند ریسک‌های سرمایه‌گذاری این دارایی پرنوسان را برای مردم توضیح می‌دهند. قیمت‌ها می‌توانند حتی در یک روز معاملاتی به‌شدت نوسان کنند.

موضوع دیگر برای سیاستگذاران این است که جوانان علاقه زیادی به این بازار دارند و اغلب اولین سرمایه‌گذاری را در ارزهای رمزنگاری‌شده انجام می‌دهند و از وام و کارت‌های اعتباری برای انجام این کار استفاده می‌کنند. همچنین اطلاعات منتشره در ماه ژوئن نشان داد حدود ۲.۳ میلیون نفر در بریتانیا رمز ارز دارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ