کد خبر: ۱۷۹۹۷۴
۱۵:۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۵

محدودیت‌های مسافری و تجاری جدید / مرز چند کشور اروپایی و ترکیه بسته شد

محدودیت‌های مسافری و تجاری جدید / مرز چند کشور اروپایی و ترکیه بسته شد

طبق تصمیم جدید ستاد ملی کرونا و در پی سویه امیکرون ، محدودیت‌های مسافری و تجاری وضع و مرز چند کشور اروپایی و ترکیه بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد هدایتی مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره آخرین وضعیت محدودیت‌های کرونایی در پایانه‌های مرزی بابت شیوع سویه جدید امیکرون به فارس گفت: در جلسه اول مقرر شد ورود اتباع هشت کشور آفریقایی دارای بیشترین شیوع امیکرون به ایران ممنوع شود. همچنین اتباع ایرانی سفر کننده به این مناطق که غیرمستقیم قصد ورود به ایران را داشتند باید آزمایش با اعتبار ۷۲ ساعت داشته باشند و در صورت داشتن علائم، ۱۵ روز در قرنطینه بمانند.

وی افزود: ورود مستقیم و غیرمستقیم همه مسافران غیرایرانی از همه مبادی‌‌ کشورهای‌ آفریقای جنوبی شامل هشت کشور ‌‌آفریقای جنوبی، موزامبیک، نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو، اسواتینی و غیره تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

ممنوعیت ورود از چهار کشور اروپایی‌ و  محدودیت تردد زمینی به ترکیه

این مقام مسئول ادامه داد: در مصوبه دوم نیز مقرر شد ورود مسافرانی که پیش از این به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به چهار کشور انگلیس، فرانسه، دانمارک و نروژ که طبق اعلام وزارت بهداشت، دارای شیوع بیشتر سویه امیکرون هستند به ایران ممنوع شود .

هدایتی توضیح داد: همچنین از اول دی‌ به مدت ۱۵ روز، خروج اتباع ایرانی از مرزهای زمینی به ترکیه ممنوع اعلام شد.این ممنوعیت تردد مشمول گروه‌های هفتگانه که در اوایل کرونا اجازه ورود و خروج داشتند نمی‌شود. همچنین ممنوعیت فقط مشمول ناوگان مسافری است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ