کد خبر: ۱۸۰۰۶۲
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۷

قرارداد دو شرکت بورسی برای ساخت دو نیروگاه سیکل ترکیبی و خورشیدی

قرارداد دو شرکت بورسی برای ساخت دو نیروگاه سیکل ترکیبی و خورشیدی

دو شرکت بورسی چادرملو و گروه مپنا برای ساخت دو نیروگاه ۵۴۶ و ۱۲۰ مگاواتی سیکل ترکیبی و خورشیدی در اردکان ، قرارداد امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قرارداد ساخت دو نیروگاه 546 مگاواتی سیکل ترکیبی با حضور مدیران عامل و اعضای هیات مدیره دو شرکت چادرملو و گروه مپنا امضا شد.

ناصر تقی زاده مدیرعامل چادرملو در این مراسم گفت: یکی از مشکلات عمده صنعت فولاد، نبود زیر بنا ها از جمله برق و گاز و آب است که فولادی ها باید به فکر این زیر ساخت ها باشند تا کمک بزرگی به مملکت در جهت توسعه پایدار شود. چادرملو توانسته با کمک شرکت های فولادی و صنعتی دغدغه آب را در فلات مرکزی حل کند.

وی افزود: مشکل دوم موضوع کمبود برق است که البته چادرملو با ساخت نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی و نیرگاه خورشیدی 10 مگاواتی در اردکان یزد، علاوه بر تامین برق مورد نیاز، بیش از نیمی از برق تولیدی را به شبکه سراسری منتقل می کند و در نظر دارد با سرمایه گذاری برای ساخت دو نیروگاه 546 مگاواتی سیکل ترکیبی و 120 مگاوات نیروگاه خورشیدی مجموع تولید را به بیش از 1730 مگاوات برق برساند .

تقی زاده ادامه داد: امضای قرارداد ساخت نیروگاهی 546 مگاواتی سیکل ترکیبی اردکان که به روش EPC و نیروگاه بهاباد که به شکل BOT اجرا می شود  به فال نیک گرفته و امید است گروه مپنا بتوانند در سریعترین زمان ساخت آنها را به اتمام برساند و وارد مدار کند.

عباس علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا نیز با ابراز خرسندی از این اقدام گفت: به مردم این نوید داده می شود که زودتر از موعد مقرر این دو پروژه وارد مدار شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ