کد خبر: ۱۸۰۱۶۶
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱

واکنش اعتراضی فعالان بورس به پیش‌نویس طرح اصلاح قانون بازار

واکنش اعتراضی فعالان بورس به پیش‌نویس طرح اصلاح قانون بازار

برخی کارشناسان و فعالان بازار با انتشار پیش‌نویس طرح اصلاح قانون بازار سرمایه، نسبت به عدم نظرخواهی اعتراض داشته و انتقاداتی را مطرح کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به دنبال انتشار پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویس طرح اصلاح قانون بازار سرمایه، فعالان و کارشناسان این حوزه به تحلیل و انتقاد از بخش‌های جرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انگاری پرداختند.

براین اساس، مهدی آسیما به عنوان یکی از کارشناسان معترض به پیش‌نویس جدید قانون بازار سرمایه در توییتر اعلام کرد: ابراهیم رئیسی هم در ابتدا مردم را برای مشارکت در انتخاب وزرا دعوت کرده بود ولی حجت عبدالملکی و ... وزیر شدند! نوبت رسیده به داستان نظرخواهی از اهالی بورس برای اصلاح قانون بازار سرمایه !

حمید اسدی هم در توییتر اعلام کرد: پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویس قانون بازار که به توسعه جرم‌انگاری و برخورد حداکثری با سهامداران و فعالان و حمایت فوق‌العاده از ناظران و مسئولان بپردازد، نام آن قانون بازار سرمایه نیست. بلکه قانون مقابله با بازار سرمایه است !

به گفته مشکانی فعال بازار سرمایه ، بند بند این پیش‌نویس از جرم‌انگاری آموزش و تولید محتوا تا تهدید معاملات فعالان از بیم! تخلف، آشکار‌کننده یک نکته است: برخی از قدرت‌گیری اجتماعی و شبکه‌سازی فعالان بازار سرمایه نگران هستند. لذا قصد اعمال محدودیت‌های قانونی را دارند.‌

مهدی ساسانی هم به کنایه فضای بعد از تصویب پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویس طرح نمایندگان مجلس را به تصویر کشید: فکرکن افتادی اوین بقیه دارند از جرم‌ها می گویند. یکی اختلاس کرده، یکی کلاهبرداری، یکی … نوبت به تو می رسد سر را پایین می اندازی و می گویی در مورد آینده فلان صنعت نظر و تحلیل را اعلام کردم، سازمان بورس به زندان محکومم کرد! همین اندازه مسخره، همین اندازه ترسناک.‌

پیام الیاس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کردی هم اعلام کرد: سازمان بورس بصورت واضح و مشخص از اهالی بازار سرمایه می‌خواهد وارد بازار رمز ارز شده و آموزش دهند ! آموزش و تولید محتوا را جرم‌انگاری تلقی کرده است!

امیر فهیمی هم در اعتراض به طرح نمایندگان مجلس اعلام کرد: اگر می‌خواهید کسی را محاکمه کنید، دولت قبل را محاکمه کنید که مردم را دعوت کرد ، همه سرمایه را به بورس بسپارند و مدعی شد، مشکل بورس را سه روزه حل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. دست از سر فعالان و دلسوزان بازار سرمایه بردارید. به حد کفایت مشکل در این بازار ایجاد کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اید !

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ