کد خبر: ۱۸۰۲۳۳
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳

جمعیت جهان به ۷.۸ میلیارد نفر رسید /  هر ثانیه ۴.۳ تولد و دو مرگ
اداره سرشماری آمریکا:

جمعیت جهان به ۷.۸ میلیارد نفر رسید / هر ثانیه ۴.۳ تولد و دو مرگ

طبق آمار اداره سرشماری آمریکا ، جمعیت جهان در پایان سال میلادی گذشته با رشد ۰.۹ درصدی به ۷.۸ میلیارد نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق آمار اداره سرشماری آمریکا، جمعیت جهان در پایان سال میلادی گذشته با رشد 0.9 درصدی، 74 میلیون نفر افزایش یافت و به 7.8 میلیارد نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش در سال جاری میلادی در هر ثانیه 4.3 تولد و دو مرگ در جهان پیش بینی می شود. در حالی که چین با یک میلیارد و 439 میلیون و 323 هزار نفر بیشترین جمعیت جهان را دارد، هند با یک میلیارد و 380 میلیون و 4 هزار نفر در جایگاه دوم است اما پیش بینی می شود در سال 2025 به مقام اول صعود کند .

جمعیت آمریکا هم با رشد سالانه ۰.۲ درصدی در سال گذشته میلادی با افزایش 707 هزار نفری به 332.4 میلیون نفر رسید و در رتبه سوم جهان قرار گرفت. با توجه به آمار تولد، مرگ و مهاجرت بین المللی انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ هر ۴۰ ثانیه یک نفر افزایش یابد.

پیش بینی می‌شود جمعیت جهان تا سال ۲۱۰۰ به روند صعودی ادامه دهد و به حدود ۱۱ میلیارد نفر برسد و پس از آن سیر نزولی داشته باشد.

انتظار می‌رود بیش از نیمی از افزایش جمعیت جهان در ۳۰ سال آینده فقط در ۸ کشور شامل جمهوری دموکراتیک کنگو، مصر، اتیوپی، هند، اندونزی، نیجریه، پاکستان، تانزانیا و آمریکا متمرکز شوند.

طبق آمار سازمان ملل، بلغارستان، لتونی، لیتوانی و اوکراین از جمله کشور‌هایی هستند که جمعیت آن‌ها طی همین مدت بیش از ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

ایران نیز از جمله کشور‌هایی است که طی ۳ دهه آینده با خطر پیری و کاهش جمعیت روبرو خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ