کد خبر: ۱۸۰۲۶۲
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳

پیگیری دعوای حقوقی ایران علیه ایرباس و ATR برای تعهد تامین قطعات
معاون وزیر راه مطرح کرد:

پیگیری دعوای حقوقی ایران علیه ایرباس و ATR برای تعهد تامین قطعات

رییس سازمان هواپیمایی از پیگیری دعوای حقوقی علیه اقدام ایرباس و ای تی ار بابت توقف تعهد پشتیبانی و تامین قطعات خبر داد و گفت: هر بار این موضوع مطرح می‌شود آن را به تحریم ارتباط می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد محمدی‌بخش درباره هواپیماهایی که به دلیل نبود قطعات دو جانبه زمین‌گیر هستند به ایلنا گفت: هواپیمایی که به دلیل نبود قطعه‌ای با استفاده دو جانبه زمین گیر باشد، وجود ندارد و چرخه تامین قطعات هواپیما که جزو موارد تحریمی است، ارتباطی به قطعات دو جانبه ندارد.

وی افزود: قراردادهای خرید هواپیما دو روزه نیست بلکه طولانی مدت است و هر دو شرکت ای تی ار و ایرباس طبق قرارداد و قوانین بین المللی موظف هستند این پشتیبانی و تامین قطعات را انجام دهند اما در حال حاضر این تعهد را متوقف کرده‌اند. در قراردادهای خرید هواپیما قطعا پیوست فنی و پشتیبانی وجود داشته و اساسا در هر قراردادی این موضوعات دیده می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اقدام حقوقی ایران در برابر این اقدام ایرباس و ای تی ار ادامه داد: هربار که به این موضوع اعتراض و دعوای حقوقی دنبال می‌شود آن را به تحریم ارتباط می‌دهند. این بحثی است که ایکائو باید آن را به عنوان سند بالادستی دنبال کند و موضوع ایمنی و جان مردم است و ایرباس و ای تی ار نباید جان مردم را مستمسک موضوعات تحریمی قرار دهند.

محمدی‌بخش تصریح کرد: قرارداد بین المللی بین ایران و دو شرکت‌ منعقد شده و همه آن را پذیرفتند. بنابراین طرف قرارداد باید قطعات مورد نیاز هواپیما های خریداری شده را تحویل دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ