کد خبر: ۱۸۰۲۸۲
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴

ذوب‌ آهن دغدغه ایمنی تولیدات مقاطع ساختمانی را دارد
مدیر مهندسی نورد شرکت:

ذوب‌ آهن دغدغه ایمنی تولیدات مقاطع ساختمانی را دارد

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن گفت: این شرکت به‌عنوان یکی از معتبرترین تولید کنندگان مقاطع ساختمانی و صنعتی دغدغه ایمنی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد امین یوسف زاده با درخواست افزایش نظارت از نهادهای نظارتی مثل نظام مهندسی و سازمان استاندارد گفت: باید سخت‌گیری و جرایم سنگین تری برای افزایش ضریب ایمنی در ساخت سازه‌های ساختمانی اعمال شود تا مصرف کننده ضمن رسیدن به ایمنی کافی در سازه مورد نظر با خیال راحت محصولات ساختمانی را خریداری و مصرف کند. نباید اجازه داد از کم اطلاعی بخشی از جامعه سوءاستفاده شود و تولیدات بی کیفیت را به آنها عرضه کنند و مواخذه نشوند.

وی به افزایش مقاومت و ایمنی سازه‌های فلزی در دیگر کشورها از جمله ژاپن اشاره کرد و افزود: همین مسئله باعث شد در زلزله‌های بالای ۶ و ۷ ریشتر در مقایسه با سازه‌های بتنی که در ایران بسیار رایج است شاهد کاهش تخریب‌ها بود. هنوز در ایران برخی از تولیدکنندگان بی نام و نشان خصوصی مرتکب تقلب‌هایی در تولید میلگردها می‌شوند و گاهی میلگرد ۱۴ را به اسم ۱۶ به فروش می‌رسانند که این امر در بحران‌هایی مثل زلزله، تلفات و فوتی‌ها را افزایش می‌دهد.

این مدیر مهندسی نورد با بیان اینکه ذوب آهن از بزرگترین و قدیمی ترین تولید کنندگان مقاطع ساختمانی از جمله میلگرد و تیرآهن است، ادامه داد: بین ۲۰ تا ۲۵ درصد میلگرد اکنون توسط ذوب آهن تولید می‌شود. در مقاطعی نیز واردات میلگرد صورت گرفت که از واردات کم و به تولید داخل افزوده شد. تیرآهن و میلگردهای تولیدی در ذوب‌آهن از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

یوسف زاده عنوان کرد: کیفیت یک محصول فولادی در درجه اول تابع کیفیت و روش تولید است. در ذوب آهن، محصولات از سنگ معدن تولید می‌شود که از بالاترین سطح کیفی برخوردار است و در درجه دوم به مشخصات فنی و مکانیکی در مرحله نورد بر می‌گردد که ذوب آهن در آن نیز سرآمد است. در ایران کارخانه های متعددی از جمله ذوب آهن میلگرد تولید می‌کنند. در ایران ساخت سازه‌ها با تمرکز روی سازه‌های بتنی است که در مقایسه با سازه فولادی برپایه انواع تیرآهن از مقاومت خمشی کمتری برخوردار است و سازه‌های تیرآهنی زاویه خمش بیشتری را تحمل می‌کنند اما این امر هنوز در ایران به‌عنوان یک کشور زلزله خیز به‌خوبی جا نیفتاده است.

به گفته وی، میلگردهای ساختمانی به دو روش آلیاژی برپایه منگنز و میکرو آلیاژها و ترمکسی یا با عملیات حرارتی تولید می‌شود. در ذوب آهن عمده میلگردهای آجدار ساختمانی به روش آلیاژی تولید می شود و از ابتدا اقدام به تولید نیمه آلیاژها شد که در مقایسه با روش ترمکسی خواص مکانیکی یکنواخت‌تر و بهتری را دارد. بنابراین انتظار استحکام بیشتری از آن در مقابل بلای طبیعی وجود دارد. ذوب آهن در عرصه تولید میلگرد و تیرآهن، کنترل کیفی بسیار قوی دارد. در این عرصه برند و شاخص است و همپای شرکت‌های فولادی دنیا فعالیت می‌کند و مشتریان با اطمینان و امنیت بالایی محصولات این شرکت را خریداری می کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ