کد خبر: ۱۸۰۲۸۷
۹:۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴

پنج عضو دائم شورای امنیت بر سر منع وقوع جنگ هسته‌ای توافق کردند
وزارت خارجه روسیه:

پنج عضو دائم شورای امنیت بر سر منع وقوع جنگ هسته‌ای توافق کردند

پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل شامل روسیه، چین، انگلیس، آمریکا و فرانسه بر سر منع وقوع جنگ هسته‌ای توافق کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل شامل روسیه، آمریکا، چین، انگلیس و فرانسه بر سر منع وقوع جنگ هسته‌ای توافق کردند. جنگ اتمی نمی‌تواند طرف پیروزی داشته باشد. لذا باید در راستای بازدارندگی و منع وقوع جنگ بین کشورهای اتمی اقدام می شد.

استفاده از سلاح‌های اتمی عواقب طولانی مدتی دارد و باید برای منع اشاعه آن همبستگی وجود داشته باشد. لذا اعضای این شورا پایبندی را به تلاش برای احراز پیشرفت در خلع سلاح هسته‌ای با هدف رسیدن به جهانی عاری از سلاح اتمی و نابودی امنیت کشورها اعلام کرده و به ایجاد راهکارهای دیپلماتیک دوجانبه و چند جانبه به منظور اجتناب از درگیری نظامی، تقویت ثبات، قدرت پیش‌بینی، تقویت تفاهم، اعتماد متقابل و منع رقابت تسلیحاتی که تهدیدی برای همه است، ادامه خواهند داد.

این شورا به تعهدات بر اساس معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای از جمله بند ششم مذاکره براساس حسن نیت درباره تدابیر کارآمد جهت پایان دادن به رقابت تسلیحات اتمی در آینده نزدیک و خلع سلاح هسته‌ای تحت نظارت قاطع و کارآمد بین‌المللی پایبند است.

این بیانیه با ابتکار عمل روسیه تنظیم شد. مسکو انتظار دارد موافقت پنج کشور اتمی با بیانیه منع جنگ هسته‌ای به کاهش تنش‌ها در صحنه جهانی کمک کند. امید است در سایه شرایط دشوار کنونی امنیت جهانی، موافقت با چنین بیانیه سیاسی از سوی رهبران کشورهای هسته‌ای به کاهش سطح تنش جهانی ، حذف رقابت تسلیحاتی و کمک به اعتمادسازی و برقراری اصول آینده کمک کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ