کد خبر: ۱۸۰۳۰۵
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴

بررسی اتهام ایران خودرو و سایپا و احکام صادره درباره سه پرونده‌ فساد اقتصادی
سخنگوی قوه قضاییه خبر داد:

بررسی اتهام ایران خودرو و سایپا و احکام صادره درباره سه پرونده‌ فساد اقتصادی

سخنگوی قوه قضاییه درباره اتهام ایران خودرو و سایپا و احکام صادره سه پرونده‌ فساد اقتصادی از جمله فروش غیر مجاز مواد اولیه پتروشیمی و بانک سرمایه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ذبیح اله خدائیان طی نشست خبری درخصوص احضار مدیران ایران خودرو و سایپا به سازمان بازرسی به دلیل احتکار و عدم تکمیل خودرروهای ناقص اعلام کرد: تفهیم اتهام به دو خودرروساز از سوی بازرسان قضایی انجام شده است. سازمان بازرسی هم مسائل را پیگیری خواهد کرد.

قرار بود تا پایان آبان از تعداد خودرو‌های ناقص کاسته شود اما محقق نشد. در صورت عدم پذیرش توضیحات دو خودروساز ، پرونده به مراجع قضایی ارسال خواهد شد. البته وزیر صنعت هم نامه‌ای با محتوای زمان بندی ارسال کرده که در خواست می شود ، جدی‌تر به موضوع ورود کند.

احکام صادره جدید در پرونده‌های اقتصادی

اخیراً در سه فقره پرونده‌ فساد اقتصادی، حکم صادر شده که یکی مربوط به پتروشیمی‌ها بود و چهار نفر محکومیت پیدا کردند. از جمله مرتضی یافتیان که هزاران تن از مواد اولیه پتروشیمی را غیر مجاز به فروش رسانده به ۱۲ سال حبس ، رد مال ، جزای نقدی و انفصال از خدمت محکوم شد.

مصطفی یافتیان هم به اتهام معاونت به ۵ سال، داود ناشری به ۲ فقره حبس ۳ و ۵ سال و داود شیرازی به ۵ سال حبس محکوم شدند.

در پرونده دیگری ، علی شفیع زاده شوشتری به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و رد مال، محمدرضا شفیع زاده شوشتری به ۱۵ سال حبس ، رد مال و جزای نقدی محکوم شدند.

در پرونده گروه شاملویی و بانک سرمایه هم ۷ نفر از جمله حسن شاملویی به ۱۸ سال حبس جزای نقدی و رد مال، مهدی موسوی نژاد به ۱۵ سال حبس ، جزای نقدی و رد مال ، فرهاد تقوی، مصطفی سیاپوش ، علیرضا مقدم ، امیر سراج و علی زبردست به ۵ تا ۷ سال و جزای نقدی محکوم شدند.

توضیحات درباره افزایش قیمت بلیط هواپیما

سازمان هواپیمایی در برهه‌ای به دلیل کرونا، ظرفیت‌ مسافر را کاهش داد و به همین علت، افزایش قیمت ۱۰ درصدی داشت که قانونی بود اما اگر افزایش داشته ، تعزیرات می‌تواند به آن ورود کند. تاکنون سازمان بازرسی به این موضوع ورود نکرده است.

تشکیل دو پرونده حقوقی و کیفری در موضوع ترور سردار سلیمانی

اقدامات مطلوبی توسط دولت و قوه قضائیه در خصوص پرونده ترور سردار سلیمانی انجام شده است. در پرونده حقوقی، بسیاری از افراد و خانواده شهدا طرح شکایتی مطرح کردند. در رابطه با بلد کیفری پرونده‌ای در دادسرا تشکیل شده که ۱۲۷ متهم تحت تعقیب هستند و برای ۹ کشور ۱۱ نیابت قضائی از جمله برای آمریکا ارسال شده و کارگروهی بین ایران و عراق تشکیل شده است.

در سطح بین الملل مکاتبات متعددی از سوی نهاد‌های مختلف انجام و اسنادی در این رابطه تولید شده است. با این‌حال باید با همکاری‌های بین قوه‌ای ،پیگیری‌ها جدی تر انجام شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ