کد خبر: ۱۸۰۳۲۸
۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵

رفع تحریم‌ها مشروط به گام های هسته ای و پایبندی کامل ایران است
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا :

رفع تحریم‌ها مشروط به گام های هسته ای و پایبندی کامل ایران است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ارزیابی مثبت از روند مذاکرات وین گفت: رفع تحریم‌ها مشروط به گام‌های هسته‌ای و پایبندی کامل ایران است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ند پرایس درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین گفت: مذاکرات تا حدودی پیشرفت داشته و امید است طی روزهای آینده این روند ادامه داشته باشد . رفع تحریم‌ها همراه با گام‌های هسته‌ای خواهد بود که ایران باید بردارد تا پایبندی متقابل در برجام حاصل شود.

وی افزود: واشنگتن با شرکا درباره اینکه آیا تهران به بازگشت به توافق هسته‌ای متعهد است یا خیر ، مشورت خواهد کرد. وقتی پیشرفت‌های هسته‌ای ایران از مزایای منع اشاعه‌ای توافق پیشی بگیرد ، مهلت مذاکرات به پایان می‌رسد .

بر اساس این گزارش، دیپلمات‌های غربی از 8 آذر که نخستین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در دولت ابراهیم رئیسی آغاز شده ، سعی کردند با ارائه چارچوب‌های زمانی ، ایران را برای موافقت با خواسته‌ها تحت فشار قرار دهند.

به گفته مقام اروپایی ، همه طرف‌های برجامی بر راستی آزمایی رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای توافق دارند. آژانس مسئول راستی آزمایی اجرای تعهدات هسته‌ای ایران بوده اما راستی آزمایی رفع تحریم‌ها دشوار است. چرا که بعد از تصمیم آمریکا برای لغو تحریم‌ها باید اقداماتی برای سنجش اثربخشی آن انجام شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ