کد خبر: ۱۸۰۳۴۱
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵

احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از پروازهای خارجی
مدیر کل نظارت بر سازمان هواپیمایی خبر داد:

احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از پروازهای خارجی

مدیر کل نظارت بر سازمان هواپیمایی از احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از پروازهای خارجی به دلیل وجود برخی ابهامات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن خوشخو با اشاره به احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از پروازهای خارجی به دلیل وجود برخی ابهامات به ایسنا گفت: شش ماه پیش قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده‌ از سوی مجلس تصویب شد و قرار بود از ۱۳ دی اجرایی شود اما نیاز به دستورالعمل‌های اجرایی دارد که در جلسه با سازمان امور مالیاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این ابهامات بصورت مکتوب در اختیار سازمان مالیاتی قرار گرفته و قرار است به زودی توضیحات را ارائه دهد تا بتوان قانون را بصورت شفاف اجرا کرد. چرا که ممکن است پروازهای خارجی توسط ایرلاین‌های خارجی یا داخلی و با یک یا چند ارتباط بصورت مستقیم یا غیر مستقیم انجام شود و  باید مشخص باشد در این صورت چگونه قرار است مالیات در پروازهای خارجی محاسبه و از مسافران دریافت شود.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی دیگر از ابهامات این بود که با برخی کشورها و شرکت‌های هواپیمایی خارجی توافقاتی برای معافیت‌های مالیاتی دو و چند جانبه امضاء شده و مشخص نیست در این قانون برای این پروازها چه تصمیمی اتخاذ شده و چگونه باید عمل کرد.

خوشخو درباره اجرای این قانون در پروازهای خارجی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد به بهای بلیت هواپیما اضافه خواهد کرد که هیچ ارتباطی با ایرلاین‌ها ندارد و این مبلغ از مسافران اخذ و به حساب سازمان مالیاتی واریز می‌ شود. البته از آنجا که در قانون جدید مصوب مجلس پنج درصد مالیات عوارض شهرداری حذف شده، قیمت تمام شده بلیت تنها چهار درصد اضافه خواهد شد. با توجه به اینکه قیمت بلیت در اکثر مسیرها کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود ، جای نگرانی برای مردم نیست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ