کد خبر: ۱۸۰۳۴۵
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵

دولت ماهانه ۵۰ و ۱۱ هزار میلیارد تومان حقوق و اوراق پرداخت می‌کند
رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه:

دولت ماهانه ۵۰ و ۱۱ هزار میلیارد تومان حقوق و اوراق پرداخت می‌کند

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه با اشاره به پرداخت ماهانه ۵۰ هزار میلیارد تومان حقوق و ۱۱ هزار میلیارد تومان اوراق دولت قبل ، اولین هدف در لایحه بودجه ۱۴۰۱ را بازگرداندن ثبات و اعتماد به اقتصاد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود میرکاظمی در نشستی با نمایندگان مجلس با اشاره به اینکه اولین هدف در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بازگرداندن ثبات و اعتماد مردم به اقتصاد است ، اعلام کرد : دولت ماهی ۵۰ هزار میلیارد تومان حقوق و ۱۱ هزار میلیارد تومان اوراق دولت قبل را پرداخت می‌کند . با این شیوه نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

طی ۴۰ سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در توسعه زیرساخت‌ها انجام‌ شده اما اغلب شاخص‌های کلان اقتصادی در وضعیت نامناسبی قرار دارند . اگر تورم کنترل شود و در تصمیم‌گیری‌ها اقتصادی ثبات باشد، می‌توان با اهرم کردن منابع دولتی از جمله منابع صندوق پیشرفت و عدالت ، سرمایه‌های بخش خصوصی و مردم را برای ایجاد رشد اقتصادی به حرکت درآورد.

افزایش ۴۳ درصدی بودجه طرح‌های عمرانی

در بودجه ۱۴۰۱ منابع طرح‌های عمرانی ۴۳ درصد افزایش یافته اما اگر به شیوه دولت‌های پیشین این پول بین هزاران ردیف توزیع شود ، ۲۸ سال دیگر هم طرح‌ها به اتمام نمی‌رسند. باید با اولویت‌بندی به سراغ طرح هایی رفت که در رشد اقتصادی اثرگذاری بیشتری دارند.

آمار بالای بیکاری مهمترین مشکل است

آمار بالای بیکاری یکی مهم‌ترین مشکلات است. در این زمینه ، هدف‌گیری درستی انجام‌ نشده به‌ طوری که زیرساخت‌های فراوانی ایجاد شده ولی برای شغل و افزایش سطح درآمد راه‌ حلی ارائه نشده است. لذا باید در چند سال آینده، تمرکز برای راه‌اندازی و رونق کسب‌ و کارها باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ