کد خبر: ۱۸۰۳۴۴
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵

افزایش تدریجی تولید نفت در اوپک پلاس تصویب شد

افزایش تدریجی تولید نفت در اوپک پلاس تصویب شد

اوپک پلاس ادامه افزایش تدریجی تولید نفت در ماه آینده را با فرض موقتی بودن تاثیر شیوع امیکرون بر تقاضا ، تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز ، وزیران اوپک پلاس در نشست روز گذشته با پیش بینی موقتی بودن تاثیر شیوع امیکرون بر تقاضا ، ادامه افزایش تدریجی تولید در ماه آینده را تصویب کردند.

بر اساس این گزارش، تحت برنامه فعلی ، تولید نفت اوپک پلاس در فوریه (بهمن) سال جاری میلادی ، ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می یابد و محدودیت عرضه تا سپتامبر (شهریور) روزانه به حدود سه میلیون بشکه می رسد.

آمریکا از اوپک پلاس خواسته برای حمایت از روند احیای اقتصاد جهانی و مهار روند صعودی قیمت ها، نفت بیشتری تولید کند اما این گروه مخالفت کرده است. اوپک پلاس سرگرم تسهیل محدودیت عرضه حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز است که در سال ۲۰۲۰ در واکنش به ریزش تقاضا در اوج بحران کرونا به اجرا گذاشت.

نفت برنت سال گذشته ۵۰ درصد رشد کرد و از ابتدای سال ۲۰۲۲ روند افزایشی داشته و روز گذشته با دو درصد افزایش به بیش از ۸۰ دلار در هر بشکه رسید.

کاخ سفید ضمن استقبال از تصمیم اوپک پلاس برای پایبندی به برنامه افزایش تدریجی تولید از همکاری نزدیک با عربستان و امارات تمجید کرد. چرا که تصمیمات اوپک پلاس از روند احیای اقتصاد جهانی پشتیبانی خواهد کرد.

به گفته بیورن تونهاگن تحلیلگر شرکت ریستاد انرژی ، اوپک پلاس اعتماد بیشتری به چشم انداز تقاضا پیدا کرده است . زیرا اطلاعات لحظه‌ای حمل و نقل نشان می دهد اُمیکرون تاکنون تاثیر قابل توجهی بر تقاضای نفت نداشته است. ادامه اختلالات عرضه در لیبی  ،کندی روند احیای تولید در نیجریه و انتظارات کمتر برای ظرفیت تولید روسیه ، وزنه عوامل مثبت در بخش عرضه را سنگین کرده است.

اگرچه اوپک پلاس هدف تولید را هر ماه افزایش داده اما تولید واقعی پایین‌تر از سقف تصویب شده مانده است. زیرا برخی اعضا قادر نیستند سطح تولید را طبق سقف تصویب شده افزایش دهند.

آژانس بین المللی انرژی ماه گذشته اعلام کرد ، تولید اوپک پلاس به میزان ۷۳۰ هزار بشکه در روز در اکتبر (مهر) و ۶۵۰ هزار بشکه در نوامبر (آبان) کمتر از سطح تصویب شده بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ