کد خبر: ۱۸۰۳۵۹
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷

توافق مطلوب در صورت اراده طرف غربی امکان پذیر است / سه شرط ایران
وزیر خارجه :

توافق مطلوب در صورت اراده طرف غربی امکان پذیر است / سه شرط ایران

وزیر خارجه با اعلام امکان پذیر بودن تحقق توافق مطلوب در صورت جدیت طرف های غربی،گفت: ایران خواهان لغو تحریم ها، راستی آزمایی و تضمین برای عدم بازگشت دوباره تحریم ها است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین امیر عبداللهیان با اشاره به اینکه دور هشتم مذاکرات وین در مسیر درست قرار دارد به الجزیره گفت: اگر طرف های غربی قصد و اراده جدی داشته باشند، دستیابی به توافقی مطلوب امکان پذیر است. ایران خواهان لغو همه تحریم ها به ویژه تحریم های مغایر با برجام ، راستی آزمایی و دریافت تضمین برای عدم اعمال دوباره تحریم ها بوده که صادرات نفت و دستیابی به درآمدهای آن از جمله این تضمین ها است.

وی افزود: در شرایط فعلی، تبادل غیررسمی پیام با آمریکایی ها در وین با هدف تسهیل مذاکرات وجود دارد. اظهارات مفیدی از سوی هیات آمریکایی در وین مطرح می شود اما مهم، مشاهده اقدامات جدی و عملی است. تهدیدهای رژیم صهیونیستی هم تازگی ندارد. این رژیم در وضعیتی به سر می برد که قادر به اجرای آنها نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: گفتگوهای اخیر ایران و عربستان هم مثبت و سازنده بوده و تهران برای از سرگیری روابط در هر زمان آمادگی دارد. نمایندگان ایران در سازمان همکاری اسلامی به جده باز خواهند گشت که اقدامی مثبت به شمار می رود.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ریاض مایل به گفتگو درباره پرونده های منطقه ای بوده اما فعلا رایزنی ها بر روابط دوجانبه متمرکز شده ولی ایران به اهمیت گفت و گوی گسترده منطقه ای شامل عربستان، مصر و ترکیه برای حل مشکلات واقف است. به همسایگان هشدار داده شد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خطایی راهبردی بوده و آنها اولین کسانی هستند که بهای آن را خواهند داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ