کد خبر: ۱۸۰۳۶۶
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷

قطع اینترنت قزاقستان منجر به ریزش بیت کوین شد / پیش بینی آینده

قطع اینترنت قزاقستان منجر به ریزش بیت کوین شد / پیش بینی آینده

ناآرامی های اخیر در قزاقستان و قطع اینترنت چند روزه، منجر شد قیمت بیت کوین به کمتر از ۴۳ هزار دلار سقوط کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرکز فایننس آلترنیتیو کمبریج اعلام کرد: پس از اینکه چین به مقابله گسترده با فعالیت استخراج رمزارز پرداخت، قزاقستان در سال میلادی گذشته به دومین مرکز بزرگ استخراج بیت کوین در جهان پس از آمریکا تبدیل شد اما در پی ناآرامی های اخیر به دلیل افزایش قیمت سوخت و قطع اینترنت در قزاقستان طی هفته جاری با کاهش ۱۳ درصدی هش‌ریت بیت کوین ، قیمت این ارز مجازی به کمتر از ۴۳ هزار دلار رسید .

بر اساس این گزارش هر چه تعداد ماینرها در شبکه بیشتر باشد به میزان نیروی رایانشی بیشتری برای استخراج بیت کوین جدید نیاز است. کاهش هش ریت در صورت کاهش شمار ماینرها ، تولید سکه جدید برای سایر ماینرهای حاضر در شبکه ، راحت تر می شود. مزارع استخراج رمزارز قزاقستان عموما نیرو را با استفاده از برق تولید نیروگاه های زغال سوز تامین می کنند که به همراه معادن زغال سنگ تامین کننده خوراک آنها به دردسری برای مقامات در فرایند کربن زدایی از اقتصاد تبدیل شده اند.

پیش‌بینی می‌شود در سال جاری میلادی ، بیت‌کوین حداقل در کوتاه‌ مدت ارتباط بسیاری با شاخص های بورسی داشته باشد و در سال جدید میلادی، همسو با بازار سهام پیش برود . لذا اگر در سال 2022، عملکرد بازار سهام مثبت باشد، بیت‌کوین هم سیر صعودی خواهد داشت.

سال گذشته میلادی، اتریوم عملکردی به مراتب بهتر از بیت‌کوین داشته و افزایش ارزش 418 درصدی را تجربه کرد اما بیت‌کوین 66 درصد رشد داشت. این شکاف عملکردی از سال 2015 یعنی زمان راه‌اندازی اتریوم، برای نخستین بار رخ داده‌ است.

یکی از دلایلی که پیش‌بینی می‌شود اتریوم در سال 2022 هم این روند صعودی را ادامه خواهد داد، افزایش حجم فروش توکن‌های غیر مثلی (NFT) است. هنوز اکثر این توکن‌ها بر روی بستر بلاکچین اتریوم به جریان می‌افتند. انتظار می‌رود حجم معاملات با این رمز ارز در سال جاری میلادی افزایش پیدا کند.

در سال 2021 سرمایه‌گذاران مدام با میم‌کوینی های جدید آشنا می‌شدند اما احتمالا در سال جدید میلادی به تدریج ناپدید خواهند شد.

تتر هم مدت‌ها در بازار استیبل‌کوین‌ها سلطنت می‌کرد و بیشترین ارزش را در بازار داشت اما در سال جاری؛ باید میدان را برای یواس‌دی کوین خالی کند. در مجموع پیش‌بینی می‌شود بازار استیبل‌کوین‌ها روندی رو به رشد در سال جدید میلادی داشته باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ