کد خبر: ۱۸۰۳۷۸
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸

پروژه مکانیزه کردن سیستم بسته‌بندی در نورد ۳۰۰ و ۳۵۰ ذوب‌آهن

پروژه مکانیزه کردن سیستم بسته‌بندی در نورد ۳۰۰ و ۳۵۰ ذوب‌آهن

پروژه مکانیزه کردن سیستم بسته بندی در نورد ۳۰۰ و ۳۵۰ ذوب آهن در حال انجام است که با تکمیل آن از خروج ارز برای خرید تسمه بسته بندی و ملزومات،جلوگیری می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب آهن گفت: با تکمیل این پروژه کاملا بومی سازی شده از خروج ارز برای خرید تسمه بسته بندی و ملزومات که حقیقتا خیلی هم گران قیمت هستند،جلوگیری شده ‌و صرفه جویی قابل توجهی در سال حاصل خواهد شد.

محمد صدری سرپرست نورد ۳۰۰ هم در این خصوص گفت: در نورد های ۳۰۰  و۳۵۰ ذوب آهن که محصول میلگرد تولید می شود، بسته بندی همچنان بصورت سنتی انجام گرفته که در این فرایند از سیستم تسمه پیچی و دستگاه سیکلوپ و زیگنود که کلا وارداتی است، استفاده می شود و هزینه های خرید خارجی و خروج ارز را در پی دارد. در این روش، بسته بندی بصورت دستی و حمل هر بسته، جداگانه توسط جرثقیل انجام گرفته که  فرایندی سخت و طاقت فرسا و زمانبر بوده و گلوگاه تولید هم است. لذا فرایند بسته بندی و جمع آوری محصول بصورت مکانیزه و شکیل انجام شود.

وی افزود: مزایای سیستم مکانیزه شامل حذف تسمه و دستگاه های تسمه پیچی، استفاده از میلگردهای تولید داخل شرکت و خارج از نرم، کاهش زمان بسته بندی، کاهش توقفات، افزایش تولید، افزایش کیفیت و شکیل شدن بسته ها و کاهش سختی کار و تعداد نیروی انسانی است. با توجه به شرایط فرایند فعلی تصمیم گرفته شد سیستم بسته بندی محصول تغییر کرده و شیوه مکانیزه جایگزین شود که در این فرایند به تجهیزاتی از قبیل سیستم رولیک های جمع آوری شاخه های محصول، دستگاه گره زن خاموت، سیستم رولیک های حمل بسته، سیستم قاب زنجیر هیدورلیکی جهت انتقال به بستر انبارش بسته ها و نیز سیستم توزین بسته و تجهیزات اتوماسیون نیاز است.

صدری ادامه داد: طراحی مهندسی کل فرایند به گونه ای انجام گرفت که از امکانات و تجهیزات موجود حداکثر استفاده شود و کمترین هزینه و کاهش قطعات ساختی و خرید و کمترین تخریب فونداسیون را در بر داشته باشد. در ابتدا طراحی دستگاه گره زن نیمه اتوماتیک طی ۶ ماه زمان و پس از تهیه ۱۰۰ شیت نقشه انجام گرفت و با بهره گیری از امکانات و تجیهزات موجود در کارگاه شامل سیلندرهای هیدرولیک، موتور و گیربکس و اسکلت فلزی در حال ساخت است. فقط در صورت خرید این دستگاه، هزینه ای بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای شرکت در پی دارد. فرایند اجرایی این پروژه بدون نیاز به توقف کارگاه از ابتدای دی ماه با همکاری مدیریت های نت مکانیک، اتوماسیون ، نت ساختمان ، امور فنی ،  سفارشات و خرید شروع  و درحال انجام است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ