کد خبر: ۱۸۰۳۸۳
۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸

احتمال تغییر وزیران اقتصاد، راه، صنعت و نفت بعداز مذاکرات برجام / معرفی گزینه ها

احتمال تغییر وزیران اقتصاد، راه، صنعت و نفت بعداز مذاکرات برجام / معرفی گزینه ها

پس از مشخص شدن نتایج مذاکرات احیای برجام ، تغییرات کابینه دولت شروع خواهد شد و مسئولان فعلی وزارت خانه های اقتصاد، راه ، صنعت و نفت و بانک مرکزی، محتمل ترین ها برای ترمیم کابینه هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اعتمادآنلاین در گزارشی مدعی شد سازمان برنامه و بودجه، وزارت خانه های اقتصاد، راه ، صنعت و نفت و بانک مرکزی محتمل ترین ها برای ترمیم کابینه هستند.

براساس این گزارش، شرایط اقتصادی ، گسترش نارضایتی ها، ناتوانی مدیران در کنترل بازارسرمایه، ناکارآمدی سیاست های مالی و پولی برخی دولت مردان و رخوت و عدم تحرک در برخی دیگر از اعضای کابینه ، موجب شده برخی تحلیلگران با اتکا به بعضی شواهد ، ترمیم کابینه را در دو حوزه اقتصادی و زیربنایی محتمل و تا حدودی قطعی بدانند.

سازمان برنامه و بودجه به عنوان کانون تصمیمات اقتصادی دولت ها این روزها به سیبل حمله منتقدان تبدیل شده و تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ در تشدید انتقادات موثر بود و ممکن است شمس الدین حسینی نماینده مجلس ، جایگزین مسعود میرکاظمی شود.

وضعیت آشفته بازار خودرو و ناتوانی و عدم تحقق وعده های رضا فاطمی امین وی را به درب خروج از وزارت صنعت رهنمون کرده و مهدی غضنفری وزیر اسبق وزارت صنعت و رییس فعلی صندوق توسعه ملی، محتمل ترین و نزدیکترین گزینه برای جانشینی فاطمی امین است.

رخوت و کم تحرکی در وزارت راه و تاکید جدی رئیس دولت برای عملیاتی ساختن وعده ساخت مسکن، پیاده شدن رستم قاسمی از قطار سیزدهم را جدی ساخته و به نظر می رسد سعید محمد به جای وی سوار این قطار شود.

اوضاع نابسامان بازار سرمایه و فشار میلیون ها سهامدار، انتصابات عجیب در وزارت اقتصاد، عمر کوتاه مدیران منصوب از سوی وزیر بی تجربه، سردرگمی و ناتوانی وی در اخذ تصمیمات، تنش، درگیری و مسابقه در میان مدیران و اطرافیان احسان خاندوزی برای کسب صندلی های مدیریتی، انتصاب مدیران سفارشی، نارضایتی گسترده داخلی و مواردی از این دست، عرصه را بر این عضو کابینه تنگ کرده و احتمال جایگزینی گزینه اول رئیسی یعنی محمدرضا فرزین را به جای وی بالا برده و برخی هم نام شمس الدین حسینی را مطرح کرده اند.

کندی در فروش نفت و نبود برنامه برای افزایش سهم بازار، احتمال فراخواندن مهدی دوستی استاندار جوان هرمزگان به تهران برای حضور در وزارت نفت و اجنشینی جواد اوجی را افزایش داده است. 

حضور ابراهیم شیبانی در کنار تیم مذاکره کننده از یک سو و ثبات در بازار ارز و سیاست های ارزی مناسب در دوران وی از عوامل تقویت گمانه زنی ها مبنی بر حضور این مدیر اقتصاددان در ساختمان میرداماد و در راس بانک مرکزی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ