کد خبر: ۱۸۰۳۸۵
۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸

آخرین مواضع ایران ، فرانسه و روسیه درباره احیای برجام با ارزیابی مثبت

آخرین مواضع ایران ، فرانسه و روسیه درباره احیای برجام با ارزیابی مثبت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با ابراز امیدواری نسبت حصول توافق در مذاکرات وین ، روند گفتگوها معقول و منطقی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلیل رحیمی جهان‌آبادی با ابراز امیدواری نسبت حصول توافق در مذاکرات وین به جماران گفت: آنچه که ایران در مذاکرات دنبال می‌کند ، خواست مردم است . روند گفتگوها معقول و منطقی بوده و همین سطح پیچیدگی و چالش انتظار می رفت.

وی افزود: خواسته‌های ایران کاملا مشخص بوده و شامل لغو تحریم‌ها، عدم دسته‌بندی تحریم‌ها به انواع و اقسام، تضمین لغو تحریم‌ها توسط غربی‌ها است. در مقابل ، طرف غربی‌ خواسته‌هایی از جمله بازگشت ایران به شرایط برجام در خصوص غنی‌سازی، نوع سانتریفیوژ‌ها و نظارت‌های پادمانی و... دارد. اعمال فشار بیشتر بر ایران در توان طرف مقابل نیست و فایده‌ای به حال غربی‌ها ندارد . زمان از دست رفته را هم نمی‌توانند جبران کنند.

بر اساس این گزارش، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه هم با اشاره به اینکه پیشرفت هایی در مذاکرات وین حاصل شده ، گفت: فضای گفتگوها مثبت بوده  ولی زمان برای رسیدن به توافقی سازنده رو به پایان است.

طبق اعلام منابع آگاه ، رایزنی ها در سطوح کارشناسی و سیاسی در چارچوب دیدارهای دو و چند جانبه بین ایران ، ۱+۴ و آمریکا در روزهای آتی ادامه می یابد.

به گفته علی باقری رئیس هیات مذاکره کننده ایرانی، هرچه طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها و اراده جدی‌تری برای پذیرش ساز و کارهای مورد نظر ایران در لغو تحریم‌ها به ویژه در دو موضوع راستی آزمایی و ارائه تضمین داشته باشد در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توان به توافق دست پیدا کرد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای هم در توییتر اعلام کرد: همه طرف های برجامی تایید کرده‌اند ، پیشرفت‌هایی در توافق و لغو تحریم‌ها حاصل شده اما تلاش‌های بیشتری برای نیل به این هدف ضروری است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ