کد خبر: ۱۸۰۳۹۸
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸

آمار فروش ۴.۸ هزار میلیاردی در آخرین دوره عرضه اوراق دولتی در بورس

آمار فروش ۴.۸ هزار میلیاردی در آخرین دوره عرضه اوراق دولتی در بورس

در آخرین عرضه اوراق دولتی با برگزاری حراج و اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان، ۴.۸ هزار میلیارد تومان اوراق در بورس به فروش رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، خزانه داری وزارت اقتصاد در خصوص آخرین وضعیت عرضه اوراق دولتی در هفته قبل و بین بانک‌ها، موسسات اعتباری غیر بانکی و نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه اعلام کرد: طی این عرضه با برگزاری حراج و اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان در سامانه‌های بازار بین‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس مبلغ 4.8 هزار میلیارد تومان اوراق به فروش رسید.

تاکنون مجموعاً 64.7 هزار میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق نقدی، 29 درصد از طریق بازار پول و 71 درصد از طریق بازار سرمایه تأمین مالی شده است.
علاوه بر مبالغ فوق‌، 81 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی نیز منتشر شده که به مرور توسط دستگاه‌های اجرایی به گیرندگان واگذار خواهد شد. با احتساب اسناد خزانه اسلامی، مجموع عملکرد انتشار اعم از نقدی و غیر نقدی تا 15 دی معادل 145.7 هزار میلیارد تومان است.

در مقابل مبلغ تامین شده از طریق انتشار اوراق نقدی به مبلغ 64.7 هزار میلیارد تومان، 80.4 هزار میلیارد تومان توسط خزانه‌داری کل برای تسویه اصل و سود اوراق در سال جاری پرداخت شده که بر همین اساس مجموع نقدینگی جذب شده توسط دولت از طریق انتشار اوراق نقدی منفی است.

ضمناً از ابتدای آذر تا پایان سال‌، طبق مجوزهای صادره و درخواست سازمان برنامه و بودجه برای نیاز‌های مصارف بودجه‌ای عنداللزوم بصورت ماهانه مبلغ 10 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی (فروش نقدی) منتشر شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ