کد خبر: ۱۸۰۳۹۹
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸

انتقاد از زمان مصوبه ۱۰ بندی حمایتی دولت از بورس پس از لایحه بودجه
دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری مطرح کرد:

انتقاد از زمان مصوبه ۱۰ بندی حمایتی دولت از بورس پس از لایحه بودجه

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران گفت: مصوبه ۱۰ بندی حمایتی دولت از بورس پس از لایحه بودجه حکایت از برنامه ریزی مخدوش دارد و گفتار درمانی برای بهبود وضعیت بازار سرمایه کافی نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید اسلامی بیدگلی با اشاره به مصوبه ۱۰ بندی حمایتی دولت از بورس پس از ارائه لایحه بودجه به ایسنا گفت: اینکه بودجه تقدیم مجلس می‌شود و بعد از چند روز ۱۰ بند بورسی از سوی دولت تصویب می‌شود، نشان می‌دهد نظام برنامه‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌ریزی دولت مخدوش است.

وی افزود: سوالی که مطرح می‌شود این است، اگر دولت قصد داشت چنین اصلاحاتی انجام دهد، چرا در لایحه نیاورده بود؟ قطعا این ۱۰ بند، اتفاق مهمی برای بازار سرمایه است اما ارائه آن بعد از لایحه سیگنالی مثبتی به بازار نمی‌دهد.

اسلامی بیدگلی ادامه داد: از طرف دیگر برخی بندها برای اجرا حتما باید در بودجه آورده و به آن عمل شود. بنابراین حتما باید جزو مصوبات بودجه در نظر گرفته شود و پس از آن اراده‌ای برای اجرای آن وجود داشته باشد. چراکه گفتار درمانی برای بهبود وضعیت بورس کافی نیست.

بنابراین گزارش، کانون کارگزاران بورس و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری باتوجه به اهمیت مصوبه ۱۰ بندی حمایتی دولت از بورس و لزوم اعمال آن در بودجه سال آینده، هفته گذشته طی نامه ای خطاب به رئیس کمیسیون مجلس، خواستار اتخاذ تدابیری شدند که لوایح بودجه به عنوان منشأ ریسک سیستماتیک برای شرکت‌های بورسی و سرمایه‌گذاران تلقی نشده و به وسیله‌ای برای پوشش کسری بودجه و بی‌انضباطی مالی دولت‌ها از این طریق و دست‌اندازی به سود شرکت‌های بورسی با میلیون‌ها سهامدار مستقیم و غیرمستقیم بدل نشود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» سهامدارحفیقی | ساعت ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
0
0
پاسخ
متاسفانه مظلوم تر از سهامداران خرد ندیده اند مسلما ظلم پایدار نیست
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ