کد خبر: ۱۸۰۴۱۰
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸

مجوز استفاده از یوان دیجیتال برای شرکت چینی صادر شد
با استفاده از کیف پول وی چت پی:

مجوز استفاده از یوان دیجیتال برای شرکت چینی صادر شد

شرکت فناوری تنسنت چین با هدف تجربه پرداخت در دهکده المپیک زمستانی پکن به کاربران کیف پول وی چت پی، امکان استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی چین را داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، شرکت فناوری تنسنت چین، یوان دیجیتال را به کیف پول وی چت پی اضافه کرد و به کاربران امکان داد از ارز دیجیتال بانک مرکزی چین برای پرداخت استفاده کنند. این شرکت به دنبال اولین تجربه پرداخت با یوان دیجیتال در دهکده المپیک زمستانی پکن است که در 27 ژانویه باز می‌شود.

کاربران وی چت برای استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی در نقل‌ و انتقال‌ها باید اول هویت را از طریق اپلیکیشن e-CNY تایید کنند. این اپلیکیشن توسط بانک مرکزی چین ساخته شده‌ و پس‌از فعال‌سازی، کاربران اجازه خواهند داشت این ارز دیجیتال را در وی چت پرداخت کرده یا دریافت کنند.

وی چت که توسط شرکت تنسنت ساخته‌ شده یک نرم‌افزار پیام‌رسان مهم در چین است و بیش‌ از یک میلیارد کاربر دارد. این پیام‌ رسان به همراه علی پی، دو اپلیکیشن برتر در چین هستند که خدمات مختلفی را پوشش می‌دهند.

یوآن دیجیتال که بیش‌از یک‌سال است بطور آزمایشی راه‌اندازی شده، تا پایان اکتبر 2021 بالغ بر 9.7 میلیارد دلار نقل‌ و انتقال مالی را پوشش داده بود. چین قصد دارد استفاده از اپلیکیشن e-CNY را قبل‌از بازی‌های المپیک زمستانی در سال جاری میلادی گسترش دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ