کد خبر: ۱۸۰۴۱۴
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸

انتقاد و توضیح اطلاعات و کیهان درباره اظهارات تکراری و اثر تحریم ها

انتقاد و توضیح اطلاعات و کیهان درباره اظهارات تکراری و اثر تحریم ها

دو روزنامه اطلاعات و کیهان با اشاره به اثر تحریم ها بر جامعه ایران اعلام کردند: وزارت خارجه و هیات مذاکره کننده ، فقط اظهارات تکراری و کلیشه‌ای تحویل می‌دهند !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه اطلاعات در خصوص مذاکرات وین اعلام کرد: ظاهرا وزارت خارجه و هیات مذاکره کننده ایران در نشست وین و صدا و سیما به جز تکرار جملات کلیشه‌ای مانند "مذاکرات پیشرفت مطلوبی دارد" یا پیشنهادات تهران مورد موافقت قرار گرفته و…" حرف دیگری ندارند.

در محاوره‌ها رایج است که یک دیپلمات حرفه‌ای همواره گرد حرف می‌زند و شنونده در نمی‌یابد که بالاخره مثبت است یا منفی ، توافق است یا شکست ! وضعیت گفتگوهای برجام هم چنین شده است.

روزنامه کیهان هم اعلام کرد: وقتی اعلام می شود تحریم‌ها فرسوده و منسوخ شده ، آیا منظور این است که تحریم‌های آمریکا علیه  ایران هیچ تأثیری در امور جامعه ندارد؟ پاسخ منفی است. این اقدام ، جنایتکارانه ، غیرقانونی و بسیار اثرگذار بوده اما به گفته کارشناسان و صاحب‌نظران، تحریم‌ها در بیشترین حالت حداکثر ٢٠ الی ٣٠ درصد تأثیرگذار است !

یک سؤال دیگر ذهن را درگیر می‌کند . اینکه اگر حکایت آمریکا و تحریم‌های ضد ایرانی، همان حکایت مرد لاف‌زن است پس مذاکرات وین حول تحریم‌ها چرا انجام می‌شود و چرا ایران در پی لغو کامل تحریم‌ها است ؟

پاسخ اینکه آمریکا از تحریم به‌ عنوان ابزاری نامشروع در جهت سلطه‌گری ، غارت و زورگویی علیه دولت‌ها و ملت‌ها استفاده می‌کند. هر چند ابزار تحریم، فرسوده و مستهلک شده اما به‌ دلیل آنکه اصل و اساس این اقدام غیر مشروع و غیر انسانی است از مذاکره به‌ عنوان روشی برای رفع آن استفاده می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ