کد خبر: ۱۸۰۴۱۷
۱۵:۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸

قضاوت درباره حصول توافق برای احیای برجام در وین زود است
مشاور هیات مذاکره کننده ایران :

قضاوت درباره حصول توافق برای احیای برجام در وین زود است

مشاور هیات مذاکره کننده ایران با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا واقع‌گراتر از قبل شده‌اند ، اعلام کرد : نمی توان فعلا درباره حصول توافق قضاوت کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد مرندی به المیادین گفت: آمریکا و اروپا واقع‌گراتر از قبل شده‌اند ولی برای پیش بینی امضای توافق نمی توان فعلا  قضاوت کرد. دستیابی به توافق به اروپایی‌ها بستگی دارد. اگر تمایل داشته باشند طی چند هفته آینده این اتفاق رخ دهد، قطعاً چنین خواهد شد.

وی افزود: مواضع طرف‌ اروپایی دچار تغییرات مثبت شده است. در این میان ، ارائه پیش‌نویس‌های جدید از سوی هیأت مذاکره کننده ایرانی به معنای عدم اعتبار پیش‌نویس های قبلی نیست.

بر اساس این گزارش، جلسه کارگروه کارشناسی رفع تحریم‌ها قبل از ظهر امروز با حضور کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ در وین برگزار شد و  مذاکرات در سطح روسای هیأت‌ها هم به صورت دو و چند جانبه ادامه دارد.

علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران هم برای ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک با محوریت رفع تحریم‌ها وارد هتل کوبورگ وین شد.

جلسات روسای هیات‌های مذاکره کننده و کارشناسان در روزهای اخیر شتاب تندی گرفته و روند گفتگوها رو به جلو اما محتاطانه و گام به گام است. امروز دهمین روز از مذاکرات جریان دارد و هیات‌ها همچنان برای دست یابی به توافق نهایی تلاش می‌کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ