کد خبر: ۱۸۰۴۲۶
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹

احتمال تاسیس بانک آف‌شور با سرمایه‌گذار ایرانی مقیم خارج
سرپرست منطقه آزاد قشم وعده داد :

احتمال تاسیس بانک آف‌شور با سرمایه‌گذار ایرانی مقیم خارج

سرپرست منطقه آزاد قشم از احتمال تاسیس بانک آف‌شور تا سال آینده با سرمایه‌گذار ایرانی مقیم خارج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، افشار فتح الهی درباره راه اندازی بانک آفشور در منطقه آزاد قشم به ایلنا گفت: متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در این حوزه عمدتا ایرانیان مقیم خارج بوده و برای ورود به این حوزه بسیار علاقه‌مند هستند. طی 50 روز گذشته با دو گروه برای راه اندازی و تاسیس بانک آف‌شور در این منطقه مذاکره شد.

وی افزود: یکی از این گروه‌های متقاضی برای تاسیس بانک آفشور در قشم، شریک خارجی دارد. مذاکرات با این گروه‌ها ادامه دارد . مباحث حقوقی و محدودیت‌هایی در این حوزه وجود دارد که بانک مرکزی باید مجوزهای مورد نیاز را ارایه دهد. در حالی که سازمان مناطق آزاد در هر منطقه‌ای می‌تواند مجوز خاص صادر کند و این شرایط است که خارج از محدودیت‌های تحریمی و محدودیت‌های داخلی فعال باشد.

فتح الهی با اشاره به ابزار بانک‌های آفشور برای کاهش اثرات تحریم در نظام بانکی و نقل و انتقالات پول گفت: پیشنهاد دهندگان برای تاسیس بانک آف شور در سایر کشورها هم فعالیت بانکی و مالی دارند. بحث اصلی سرمایه اولیه برای تاسیس  بانک‌ نیست . بلکه باید دولت اجازه سرمایه‌گذاری در این حوزه را بدهد و پس از صدور مجوزها می‌توان کار را شروع کرد. امید است سال آینده این بانک در قشم تاسیس شود.  

بر اساس این گزارش ، چندی پیش سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مشاور رییس جمهور درباره تاسیس بانک‌های افشور اعلام کرد: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانند با حداقل سرمایه این بانک را تشکیل دهند که از طریق اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی مدیریت می شده و مستقل از بانک مرکزی است.

ارزهای ایرانیان خارج از کشور یا منابع سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند وارد بانک‌های آف‌شور شود و هر سرمایه‌گذار در صورت تمایل می‌تواند در ایران و مناطق آزاد این بانک را راه‌آندازی کند.

در سال‌های گذشته حداقل سرمایه تاسیس بانک آف‌شور 150 میلیون دلار بود اما با مذاکرات انجام شده با بانک مرکزی سقف حداقل سرمایه به 5 میلیون دلار کاهش یافته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ