کد خبر: ۱۸۰۵۲۵
۱۰:۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱

آمریکا ۶ تن از مقامات و چند نهاد نیکاراگوئه را تحریم کرد

آمریکا ۶ تن از مقامات و چند نهاد نیکاراگوئه را تحریم کرد

آمریکا ۶ تن از مقامات و چند نهاد نیکاراگوئه را به اتهام اعمال خشونت آمیز دولتی، اطلاعات نادرست و هدف قرار دادن رسانه‌های مستقل تحریم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ ای اعلام کرد: ۶ تن از مقامات نیکاراگوئه از جمله وزیر دفاع ، مقامات ارتش، شرکت ناظر بر مخابرات ، خدمات پستی و شرکت دولتی معدن به اتهام اعمال خشونت آمیز دولتی، اطلاعات نادرست و هدف قرار دادن رسانه‌های مستقل در فهرست تحریم قرار گرفته اند .

بر اساس این گزارش، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم در بیانیه‌ای اعلام کرد : واشنگتن در هماهنگی با جامعه بین‌المللی به اعلام سوء استفاده‌های مداوم دولت اورتگا موریلو ادامه داده و از ابزارهای دیپلماتیک و اقتصادی برای حمایت از احیای دموکراسی و احترام به حقوق بشر در نیکاراگوئه استفاده خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین در حال انجام اقداماتی برای اعمال محدودیت های روادید برای ۱۱۶ نفری است که متهم به تضعیف دموکراسی در نیکاراگوئه هستند.

این اقدام ، دوشنبه هفته جاری در روز مراسم تحلیف دانیل اورتگا رییس جمهور نیکاراگوئه انجام شد .

اورتگا پس از برگزاری انتخابات عمومی ۷ نوامبر (۱۶ آبان) با کسب ۷۵.۹۲ درصد آراء برای بار پنجم و چهارمین دور متوالی بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زد.

دولت آمریکا که به اعمال تحریم های یکجانبه علیه سایر کشورها اعتیاد پیدا کرده با همراهی متحدان بین‌المللی در واکنش به نتیجه انتخابات نیکاراگوئه و تداوم سیاست استکبارستیزی این کشور علیه واشنگتن ، تهدید به اعمال تحریم های جدید علیه ماناگوآ کرد.

در مقابل روسیه، بولیوی، ونزوئلا و کوبا ضمن انتقاد شدید از درخواست آمریکا برای به رسمیت نشناختن انتخابات آزاد نیکاراگوئه از روند برگزاری موفق انتخابات این کشور حمایت کردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ