کد خبر: ۱۸۰۵۳۲
۱۲:۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱

پیش بینی بانک جهانی از بهبود تدریجی اقتصاد ایران پس از ۱۰ سال

پیش بینی بانک جهانی از بهبود تدریجی اقتصاد ایران پس از ۱۰ سال

بانک جهانی از بهبود ناچیز اقتصاد ایران در پی کاهش محدودیت های کرونایی ، اصلاح الگوی مصرف و افزایش درآمد نفتی پس از ۱۰ سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک جهانی در تازه ترین گزارش از رشد اقتصادی جهان اعلام کرد: اقتصاد ایران پس از یک دهه از دست رفته با رشد اقتصادی ناچیز بین سال های 2011 تا 2020 به تدریج رو به بهبود است.

بر اساس این گزارش، کاهش محدودیت های کرونایی، سازگاری با شرایط عادی جدید که به صورت بهبود در مصرف نمود پیدا می کند و شرایط مساعدتر در بخش نفت، سبب شده ، اقتصاد ایران 4 فصل متوالی پس از ژوئن  2020 (سه ماهه نخست سال 99 ) با بهبود اقتصادی بسیار ناچیز مواجه شود.

ریسک های اصلی برای چشم انداز اقتصادی ایران به روند همه گیری و چشم انداز تحولات ژئوپلتیکی مربوط می شود . هرچند کمتر از گذشته ، نسبت به افت بیشتر قیمت های جهانی نفت، آسیب پذیر خواهد بود.

افزایش چالش های تغییرات آب و هوایی که به کمبود شدیدتر آب و برق منجر خواهد شد به همراه تورم بالا می تواند فشارهای بیشتری بر آسیب پذیرترین اقشار وارد آورد و بر نارضایتی های اجتماعی بیفزاید.

احتمال کاهش تحریم ها می تواند فعالیت های اقتصادی را تقویت کند. زیرا اقتصاد ایران به طور مزمن کمتر از ظرفیت بالقوه فعالیت می کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ