کد خبر: ۱۸۰۵۶۱
۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲

حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی دارو و گندم در مرحله دوم قرار دارد
رییس سازمان برنامه و بودجه:

حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی دارو و گندم در مرحله دوم قرار دارد

رییس سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه فعلا حذف ارز نهاده‌ های دامی در اولویت قرار دارد از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی دارو و گندم در مرحله بعد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود میرکاظمی در حاشیه نشست کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت:  دولت سعی دارد ارز ترجیحی اثر بخش شود. زیرا این منابع متعلق به مردم است ولی بخش عمده ای از ارز ۴۲۰۰ تومانی بصورت نامناسب مصرف و بخشی دیگر ، یعنی کالاهای یارانه‌ای خارج از شبکه توزیع و بیرون مرزها توزیع می‌شود.

وی افزود: بهترین شکل پرداخت و حمایت یارانه‌ای به صورت مستقیم است. یعنی در بخش بهداشت و درمان از طریق بیمه‌ها و در بخش کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی که روی قیمت لبنیات، مرغ و گوشت اثر دارد، یارانه بطور مستقیم به مردم پرداخت شود.

این مقام مسئول ادامه داد: دو نرخی بودن ارز و فاصله بین دلار ۴۲۰۰ تا حدود ۲۷ هزار تومان ، رقم قابل توجهی است که موجب گستردگی فساد در این حوزه شده و باید قطع شود . البته مذاکرات بین مجلس و دولت برای رسیدن به تفاهم در حال انجام است. حتی اگر در سال جاری حذف ارز ترجیحی اجرایی شود ، باز هم بحث دارو و گندم در مرحله پایانی قرار دارد . فعلا حذف ارز نهاده‌ های دامی مطرح است . البته زمان اجرای این طرح به مصوبه مجلس بستگی دارد.

میر کاظمی گفت: پرداخت یارانه نان از طریق کارت به نانوا داده می‌شود و افراد نان را به همان قیمت قبل خریداری می‌کنند که بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هنوز در حال آماده سازی زیرساخت آن بوده تا به نحو اثرگذار انجام شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ