کد خبر: ۱۸۰۵۶۶
۱۱:۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲

نان سال آینده گران نمی شود / تخصیص یارانه ۷۵ هزار میلیارد تومانی
نماینده مجلس :

نان سال آینده گران نمی شود / تخصیص یارانه ۷۵ هزار میلیارد تومانی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با اشاره به تخصیص یارانه ۷۵ هزار میلیارد تومانی در بودجه ۱۴۰۱ گفت: قیمت نان در سال آینده افزایش نمی یابد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا میرتاج‌الدینی درباره روند بررسی حذف ارز ترجیحی در کمیسیون تلفیق بودجه به فارس گفت: ‌در بودجه سال آینده ، ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای یارانه‌ها در نظر گرفته شده که ۷۵ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی، ۱۰۶ میلیارد تومان برای دارو و گندم و ۶۶ هزار میلیارد تومان هم برای اصلاح ارز ترجیحی در واردات نهاده‌های دامی تخصیص یافته که بصورت یارانه نقدی ، کارت اعتباری خرید و یا هر شکل دیگری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: مصرف سالانه در بخش گندم ۸ میلیون تن بوده که ۱۲.۵ میلیون تن ارز ترجیحی به آن اختصاص یافته بود . یعنی ۴.۵ میلیون تن اضافه‌تر از نیاز ، ارز ترجیحی به واردات گندم تخصیص یافته است. قیمت نان در سال آینده افزایش پیدا نمی کند و ۷۵ هزار میلیارد تومان از اعتبار یارانه بصورت نقدی به مردم پرداخت می‌شود.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: در صورت عدم روند فعلی درآمدهای ارزی، دولت در سال آینده باید برای تامین ارز ترجیحی از طریق بانک مرکزی اقدام به خرید ارز کند و خرید ارز آزاد از بازار توسط بانک مرکزی و تخصیص آن به واردکنندگان برای تامین کالاهای اساسی بصورت ارز دولتی منجر به خلق پول توسط بانک مرکزی ، رشد پایه پولی و افزایش تورم می‌شود. اصلاح ارز ترجیحی به منظور حذف یارانه نیست . بلکه یارانه پنهانی که بصورت ارز ترجیحی پیش از این در اختیار دلالان قرار می‌گرفت بصورت یارانه آشکار در اختیار مصرف‌کننده نهایی قرار می‌گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ