کد خبر: ۱۸۰۵۶۸
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲

اولویت ایران توافق دائمی در مذاکرات است / بررسی پیشنهاد توافق موقت
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس :

اولویت ایران توافق دائمی در مذاکرات است / بررسی پیشنهاد توافق موقت

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اعلام اینکه اولویت ایران توافق دائمی و تامین منافع حداکثری ایران در مذاکرات است از بررسی پیشنهاد ۱+۴ برای توافق موقت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وحید جلال زاده با اشاره به اینکه اولویت ایران توافق دائمی در مذاکرات است به ایرنا گفت: هرگونه توافق نیازمند انجام تعهدات و اعتماد سازی برای تامین منافع حداکثری ایران است. چرا که خروج یک جانبه آمریکا از برجام ، خسارات سنگینی به ایران وارد کرده است.

وی افزود: هرچند هدف ، رسیدن به توافق دائمی است ولی توافق موقت لطمه‌ای به قانون اقدام راهبردی مجلس وارد نمی‌کند . پیشنهادات ۱+۴ برای توافق موقت ایده آل نیست اما در دست بررسی بوده و پذیرفته یا رد نشده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: واشنگتن عملا پشت درب‌های بسته مذاکرات ایستاده و اگر این دور از گفت و گوها در راستای تامین منافع ایران باشد، می‌توان درباره ورود آمریکا به مذاکرات فکر کرد اما نباید خوش بین بود . چرا که تجربه گذشته از کارشکنی‌های دولت آمریکا ثابت کرده با بازگشت به توافق تلاش خواهد کرد از امتیازات برجامی برای محدودسازی ایران استفاده کند.

جلال زاده گفت: طرف‌های غربی به توانمندی‌های ایران واقف و از طولانی شدن و بی نتیجه ماندن مذاکرات نگران بوده که پیشنهاد توافق موقت برای دست یابی به توافقی دائمی در همین راستا ارائه شده است.

بر اساس این گزارش ، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم درباره روند مذاکرات رفع تحریم‌های ایران با گروه ۱+۴ گفت : طی روزهای اخیر ، رایزنی ها پیشرفت بسیار کمی داشت اما برای احیای برجام و حصول توافق باید بیش از میزان فعلی باشد .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ