کد خبر: ۱۸۰۵۸۹
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴

طرح رمز ارز ملی بانک مرکزی تا سال آینده اجرایی می شود
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک:

طرح رمز ارز ملی بانک مرکزی تا سال آینده اجرایی می شود

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک با اعلام آماده سازی پلتفرم رمز ارز ملی بانک مرکزی از اجرای این طرح تا سال آینده خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابوطالب نجفی درباره آماده سازی رمز ارز ملی بانک مرکزی گفت: چین حدود ۸ سال بررسی و تحقیق در خصوص رمز پول را در دستور کار قرار داد. مسئله رمز پول فقط تبدیل ریال به شکل دیجیتال نیست. بلکه باید ابعاد اقتصادی، اجتماعی، حقوقی و ریسک‌ها را نیز درنظر گرفت که نیازمند مطالعات سنگین است.

وی افزود: ۵۵ کشور روی پایلوت رمز پول بانک مرکزی کار می‌کنند و این موضوع هنوز آنچنان که باید توسعه نیافته است. در بانک مرکزی هم سندی در این خصوص تدوین شده و پلتفرم آن بوجود آمده که سال آینده تکمیل می‌ شود.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر بانک مرکزی ، بانک‌ها هم باید در این زمینه فعال شوند . چرا که لایه دوم این فرآیند محسوب می‌شوند. انتشار رمزپول توسط بانک مرکزی انجام می‌شود اما این بانک با جامعه و مشتریان بانکی طرف نیست و سایر بانک‌ها به عنوان لایه میانی باید شروع به مشارکت کرده و با ایجاد کیف پول به مشتریان خدمات ارائه دهند.

نجفی گفت: دو ماه پایانی سال با فشار تراکنش‌های بانکی مواجه بوده و ۳۵ درصد به تعداد تراکنش‌ها افزوده می‌شود که باید خدمات را از نظر امنیت، پایداری و عملیات، مدیریت کرد. بر این اساس اجرای پایلوت رمزپول به سال آینده موکول خواهد شد.

وی افزود: بانک‌ها باید به نوآوری در صنعت بانکی توجه ویژه ای داشته باشند. آمار و ارقام هم نشان می‌دهد بازیگران بزرگی وارد حوزه مالی و بانکی شده اند و قطعاً سهم بسیاری از این بازار را در اختیار خواهند گرفت. فضای بانکی با مفاهیمی از جمله بانکداری باز روبرو است . این مسئله سبب شده ، بانک‌ها مجبور شوند ، ارائه خدمات را در اختیار شرکت‌های نوپا قرار دهند و آنها هم با ترکیب این خدمات ، خدمات جدیدی به جامعه ارائه می‌دهند که بازی برد برد خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ