کد خبر: ۱۸۰۵۹۰
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴

واشنگتن تا پایان یا اوایل ماه جاری یا آینده درباره مذاکرات وین تصمیم می‌گیرد
مقامات آمریکایی :

واشنگتن تا پایان یا اوایل ماه جاری یا آینده درباره مذاکرات وین تصمیم می‌گیرد

طبق اعلام مقامات آمریکایی ، واشنگتن تا پایان ماه جاری یا اوایل ماه آینده میلادی ، درباره مذاکرات وین تصمیم می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آکسیوس از قول مقامات آمریکایی اعلام کرد: واشنگتن تا پایان ماه جاری یا اوایل ماه آینده میلادی ، درباره مذاکرات وین تصمیم گیری می‌ کند.

طبق اعلام این منابع ، فقط چند هفته به زمان تصمیم گیری حساس باقی مانده است. یا توافق بدست خواهد آمد و آمریکا به برجام باز می‌گردد یا مذاکرات شکست می‌خورد و دولت به سمت فشار بیشتر بر ایران حرکت خواهد کرد.

با رسیدن مذاکرات وین به نقطه حیاتی، کاخ سفید قصد دارد پیام سانی‌های عمومی در هفته‌های آتی را روی حمله به ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا به دلیل خروج از توافق هسته‌ای متمرکز کند.

هر دو سناریو واکنش‌های سیاسی به‌ویژه از سوی جمهوری‌خواهان را به همراه خواهد داشت اما کاخ سفید می‌خواهد تا حدی با تاکید بر اینکه این ترامپ بود که بحران را آغاز کرد و گزینه‌های نامطلوب را برای آنها باقی گذاشت، دموکرات‌ها را در کنار یکدیگر نگه دارد.

به گفته مقام ارشد دولت آمریکا ، کاخ سفید به صورت واضح حقایق را بیان می‌کند و در این مقطع حساس برای دیپلماسی و نقطه مهم در تاریخ سوء تفاهم‌ها را از بین می‌برد و امیدوار است این پیام رسانی توسط مقامات فعلی و سابق آمریکا و رژیم صهیونیستی که باور دارند ، خروج ترامپ از توافق  اشتباه بوده ، تقویت شود.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در کنفرانس خبری اخیر با حمله به ترامپ از تصمیم نسنجیده وی برای خروج از برجام انتقاد کرد.

در دور جدید مذاکرات ، تهران و واشنگتن از طریق متن مکتوب غیر رسمی، نظرات را درباره موضوعات چهارگانه رفع تحریم‌ها، اطمینان از رفع موثر تحریم‌ها، تعهدات هسته‌ای و راستی آزمایی ارائه کردند و هیات‌ها در حال بررسی این متون هستند.

به گفته علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران ، موارد اختلافی در پیش‌نویس توافق در حال کاهش بوده و مذاکرات رو به جلو جریان دارد. مذاکره کنندگان ارشد چین و روسیه هم از مواضع مذاکراتی ایران حمایت کرده و تاکید دارند گفت‌وگوها برای دستیابی به توافق پیگیری می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ