کد خبر: ۱۸۰۶۲۲
۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵

زمان راه‌اندازی و اقدامات دو سامانه بومی معاملات و پس از معاملات بورس
مدیرعامل مدیریت فناوری بورس تهران اعلام کرد:

زمان راه‌اندازی و اقدامات دو سامانه بومی معاملات و پس از معاملات بورس

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران درخصوص زمان راه‌اندازی سامانه بومی معاملات و پس از معاملات بورس توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح اله دهقان در خصوص زمان راه اندازی سامانه بومی معاملات به سنا گفت: از ابتدای خرداد ماه کارهای زیرساختی سامانه بومی به پایان رسیده و آماده فرآیند بهره‌برداری است. همه زیرساخت‌ها برای بهره‌برداری از سامانه جدید معاملاتی آماده است اما نیاز به ابلاغ دستورالعمل بورس‌ها و سازمان بورس در خصوص نحوه به اجرا درآمدن سامانه بومی دارد.

وی افزود: باید مشخص شود سامانه بومی قرار است برای کدام یک از نمادها و در چه بازاری مورد بهره برداری قرار گیرد. بطور قطع پس از آنکه تایید نهایی از سوی سازمان بورس در این رابطه صورت گیرد اقدامات لازم برای بهره‌برداری انجام خواهد گرفت. سازمان بورس یک کارگروه جهت تسریع بخشی در روند راه اندازی سامانه تشکیل داده و جلسات متعددی نیز در این حوزه برگزار شده است.

دهقان درباره سامانه بومی پس از معاملات تصریح کرد: شرکت سپرده گذاری مرکزی از ۱۰ سال گذشته با همکاری شرکتی خصوصی، سامانه‌ای را تحت عنوان سامانه پس از معاملات ارائه داد اما به سبب مسائل متعددی تا کنون مورد استفاده قرار نگرفته است . باتوجه به آنکه چند سالی از ارائه این سامانه گذشته، لازم است برخی زیر ساخت های آن به روز شود. با ابلاغیه سازمان بورس در خصوص این سامانه نیز اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ