کد خبر: ۱۸۰۹۰۲
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲

پنجره‎ توافق با ایران باز است اما در صورت بسته شدن راه دیگری انتخاب خواهد شد
وزیر خارجه آمریکا:

پنجره‎ توافق با ایران باز است اما در صورت بسته شدن راه دیگری انتخاب خواهد شد

وزیر خارجه آمریکا گفت: هنوز پنجره‎ بازگشت به توافق با ایران باز است اما اگر در چند هفته آینده، توافقی حاصل نشود، راه دیگری انتخاب خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین تحولات مربوط به احیای برجام در وین با [جلسه عصر دیروز هیأت ایرانی با نماینده اتحادیه اروپا همراه شد و طی آن علی باقری معاون وزیر خارجه با انریکه مورا قائم‌مقام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سرپرست هیأت در مذاکرات وین، دیدار و رایزنی کرد .

براساس این گزارش، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم که به ژنو رفته ، گفت: هنوز پنجره‎ بازگشت به توافق با ایران باز است اما اگر در چند هفته آینده،  توافقی حاصل نشود، پیشرفت‌های هسته‌ای ایران بازگشت به توافق سال ۲۰۱۵ را غیرممکن می‌کند. در این باره با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم رایزنی شده و مسکو هم در نگرانی واشنگتن ، شریک است.

وی ادامه داد: تلاش برای توافق هسته‌ای ایران، نمونه‌ای از نحوه همکاری واشنگتن و مسکو در مسائل امنیتی بوده و تمایل روسیه در لزوم بازگشت ایران به توافق هسته‌ای هم قابل مشاهده است . انتظار می رود روسیه، ایران را برای بازگشت به توافق هسته‌ای تحت فشار قرار دهد اما اگر ایران به توافق هسته‌ای بازنگردد راه دیگری انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ