کد خبر: ۱۸۰۹۲۵
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲

آلمان نیازمند جذب سالانه ۴۰۰ هزار کارگر شد / ساعتی ۱۲ یورو

آلمان نیازمند جذب سالانه ۴۰۰ هزار کارگر شد / ساعتی ۱۲ یورو

دولت آلمان اعلام کرد: برای مقابله با عدم توازن جمعیتی و کمبود نیروی کار در بخش های کلیدی، سالانه ۴۰۰ هزار کارگر ماهر از خارج جذب کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، دولت ائتلافی جدید آلمان اعلام کرد: در نظر دارد تا سالانه ۴۰۰ هزار کارگر واجد شرایط را از خارج جذب کند تا هم با عدم توازن جمعیتی و هم با کمبود نیروی کار در بخش های کلیدی که بهبود از شرایط همه گیری را به خطر می اندازد، مقابله کند.

کریستین دور رهبر پارلمانی حزب دموکرات آزاد نیز گفت: کمبود کارگران ماهر آنقدر جدی شده است که اقتصاد ما را به شدت کند می‌کند. آلمان تنها با یک سیاست مهاجرتی مدرن می‌تواند مشکل نیروی کار سالخورده را کنترل کند و باید هرچه سریع تر به هدف جذب ۴۰۰ هزار کارگر ماهر از خارج رسید

اولاف شولتز صدراعظم سوسیال دموکرات آلمان، رهبر پارلمانی حزب دموکرات آزاد و سبزها در توافقی ائتلافی بر سر اقداماتی نظیر یک سیستم امتیاز دهی برای متخصصان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و افزایش حداقل دستمزد ملی به ۱۲ یورو به ازای هر ساعت کار با هدف جذاب کردن کار در آلمان، توافق کردند.

مؤسسه اقتصادی آلمان تخمین می‌زند، نیروی کار این کشور در سال جاری میلادی، بیش از ۳۰۰ هزار نفر کاهش یابد زیرا تعداد کارگران مسن بازنشسته از افراد جوان تر که وارد بازار کار می‌شوند، افزایش دارد. انتظار می‌رود این شکاف در سال ۲۰۲۹ به ۶۵۰ هزار نفر برسد و کمبود تعداد افراد در سن کار به ۵ میلیون نفر برسد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ