کد خبر: ۱۸۰۹۸۰
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳

ویرایش اطلاعات دریافت‌کنندگان پیامک خانه خالی امکان پذیر شد
معاون مسکن وزارت راه :

ویرایش اطلاعات دریافت‌کنندگان پیامک خانه خالی امکان پذیر شد

معاون مسکن وزارت راه از امکان ویرایش اطلاعات سکونتی دریافت‌کنندگان پیامک خانه خالی در سامانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود محمودزاده با اشاره به امکان ویرایش اطلاعات سکونتی خانوارها در سامانه املاک گفت: اگر هنوز خانواری وضعیت سکونتی را تعیین نکرده ، نسبت به درج اطلاعات اقدام کند.

وی افزود: پیامک خانه‌های خالی برای افرادی ارسال شده که سکونت در آنها ثبت نشده است. این خانه‌ها خالی در نظر گرفته نشده ، بلکه به معنای این بود که واحد مسکونی با این مشخصات موجود بوده که اقامت در آن ثبت نشده است.

محمودزاده ادامه داد: قانونگذار مهلتی برای ثبت‌نام و خود اظهاری در نظر گرفته است . خوداظهاری به معنی تایید اطلاعات موجود در سیستم است و اگر تایید نکنند ، یعنی اطلاعات درست است.

بر اساس این گزارش ، نخستین فهرست قطعی شناسایی شده از خانه‌های خالی که حدود ۱.۱۷ میلیون واحد است، پایان ماه گذشته در وزارت راه تکمیل و برای صدور قبوض‌ مالیاتی قبل از پایان سال به سازمان امور مالیاتی ارسال شد.

بر اساس اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب آذر ۹۹، اگر واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب سال نخست معادل ۶ برابر ، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم به بعد  ۱۸ برابر خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ